VIDEO Acrobaţii şi demonstraţii aeriene, pe Aeroportul Otopeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aeroportul Internaţional Henri Coandă a găzduit astăzi un spectaculos show aviatic. Evenimentul numit Otopeni Air Show a durat trei ore şi a fost dedicat unor nume de referinţă în istoria aviaţiei mondiale: Aurel Vlaicu şi Henri Coandă. Spaţiul viran din preajma pistei unde s-au desfăşurat acrobaţiile, s-a transformat într-un adevărat teren de picnic. Mii de bucureşteni, cu paturi, umbreluţe, pacheţele de acasa urmăresc curio

Citeşte şi: Show aviatic la Feteşti

Update 13.00:  Programul s-a încheiat cu un spectacol oferit de elicopterele lui Louis de Funes

Programul de acrobaţie s-a încheiat cu evoluţia elicopterelor Aluouette 316 fabricate la Braşov. Aparatele au fost folosite în filmul "Jandarmii" cu Louis de Funes, dar şi de Jandarmeria franceză. Elicopterele au zburat la joasă altitudine şi s-au răsucit în zbor, spre deliciul publicului.

Update 12.10: Demonstaţiile avioanelor militare, reproducere episoade de luptă din Vietnam

Timp de mai bine de jumătate de oră, avioanele militare, MIG-urile şi  YAC-urile, conduse de echipe speciale de piloţi militari au brâzdat cerul otopeniului cu forţaj maxim. Două elicoptere Puma, protejate de două avioane YAR 99 Șoim au reprodus scenarii de luptă ca în războiul din Vietnam. S-a făcut o demonstraţie de salvare a unui pilot catapultat, iar avioanele care trebuiau sa-l salveze trebuiau în acelaşi timp să se ferească de inamici şi să se acopere reciproc.

image

Update 11.50:  Jurgis Kairys îi salută pe bucureşteni în timp ce zboară

Un alt spectacol oferit de Jurgis Kairys a ţinut cu sufletul la gură publicul. Avionul de acrobaţie pilotat de icarul rus, a făcut o demonstraţie de zile mari. Manevra "dansul beţivului", în care aparatul coboară fără a fi controlat, dă senzaţia că avionul se poate prăbuşi oricând. O altă manevră, "cobra", când avionul se ridică rotindu-se, a fost de asemenea spectaculoasă. Jurgis a oferit căteva momente de acrobaţie din clasa "Unlimited", clasa de top a acestui sport. Pentru a realiza numerele speciale, pilotul a trebuit să facă cel puţin trei manevre pe secundă, cu mâinile şi picioarele, şi în acest timp a reuşit să vorbească, prin staţie, şi spectatorilor pe care i-a îndrumat să urmărească în continuare spectacolul.

Update ora 11.40: Acrobatii cu trei avioane Extra 300

Aparatele de acrobatie, fabricate de germani, au zburat in amintirea pilotului Mişu Dobre Tone, tânărul care şi-a pierdut viaţa în urmă cu un an în timpul unui zbor de antrenament. Unul dintre avioane a fost pilotat de George Rotaru, preşedintele Aeroclubului Român. Avioanele au zburat pe spate, inclinat şi aproape lipite unul de altul, provocând emoţii publicului.

image

Update ora 11.22 Jurgis Kairys, Icarul rus

Pilotul rus Juris Kairys, de 58 de ani, a brăzdat la limită cerul de la Otopeni cu Yuca, un Suhoi rusesc, modificat, cu un singur motor, construit de Juris, în 2004. Într-o primă reprezentaţie, în formaţie de trei, alături de elevii săi, acrobatul rus a sfidat forţele aerului, stârnind aplauzele miilor de oameni aflaţi la sol.

Figuri precum "Caruselul", figură inventată în timpul celui de-al Doilea Război Mondial pentru a-i deruta pe piloţii japonezi, "Spirala ADN-ului" sau dispariţia în fum, sunt printre punctele forte ale evoluţiei în aer a lui Kairys. Mişcări care au frizat tragedia, putându-se transforma într-o fracţiune de secundă într-o catastrofă, au ţinut publicul cu sufletul al gură.

image

Pentru publicul de la Otopeni, celebrul pilot, campion mondial la acrobaţie, a evoluat în două rânduri, în cadrul programului civil. Acesta se află pentru a treia oară în România, ultima dată evoluând la show-ul aviatic de la Tuzla, de acum doi ani.

image

Update ora 11.15: Balet cu elicopterul serviciilor speciale

Un elicopter al serviciilor speciale aeriene, condus de pilotul Valer Novac, a zburat la joasă înălţime şi a smuls strigăte de admiraţie publicului. Pilotul a reuşit un adevărat balet în aer, a zburat înclinat la 90 de grade, a zburat cu spatele şi s-a răsucit ca o pasăre. Elicopterul, care are două motoare a câte 830 de cai putere, este folosit de americani în operaţiunile de salvare şi la depistarea transporturilor cladestine.

image

Ploaie de parasutisti

Două avioane Antonov 2 au lansat "o ploaie de parautişti", de la aproximativ 1.500 de metri. Din formaţia de paraşutişti a făcut parte şi o femeie, Rodica Mares, aflată la cel de 3.670-lea salt. "Am sărit de la 1.500 de metri, iar paraşuta am deschis-o de la secunda 20. Şocul deschiderii nu a fost atât de mare", a spus Rodica Mareş.

Intrarea este liberă, iar publicul beneficiază de parcare gratuită. Pentru a facilita accesul persoanelor în zona alocată mitingului, sunt puse la dispoziţie autobuze de transfer, care vor prelua spectatorii din fata terminalelor de pasageri, la fiecare 15 minute.

Peste 60 de aeronave civile, sportive şi militare, pilotate de reprezentanţi ai Forţelor Aeriene Române, Aeroclubului României, Special Air Services şi ai Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă şi Iacării Acrobaţi vor evolua pe cer.

Printre vedetele evenimentului se numără cinci piloţi ai Forţelor Aeriene Române, Gheorghe Stancu, Emil Tecuceanu, Ion Stăiculescu, Florin Ionescu şi Viorel Calenciuc, care au peste 2.200 de ore de zbor la activ şi un palmares impresionant de performanţe aviatice militare.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite