Autostrăzi conectate în centrul Capitalei: Primăria vrea să construiască un drum expres ce va lega A1 de A2

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Municipalitatea vrea să construiască un drum expres ce va lega A1 de A2 prin Splaiul Independenţei. Proiectul, elaborat cu scopul de a fluidiza traficul din Drumul Taberei şi Militari, ar putea bloca centrul Bucureştiului, aşa cum prevăd reprezentanţii mai multor ONG-uri.

Abia întorşi din vacanţă, consilierii generali ai Bucureştiului au astăzi de votat un plan de construire a drumului expres Splaiul Independenţei – Ciurel- Autostrada A1. Potrivit argumentelor edililor, artera ar trebui să rezolve problema de trafic a locuitorilor din drumul Taberei şi Militari, două cartiere sufocate de circulaţia cutieră spre şi dinspre autostrada Bucureşti-Piteşti.

Drumul este proiectat să pornească de la intersecţia Bulevardului Virtuţii cu Splaiul Independenţei, apoi să treacă pe lângă Lacul Morii până la intersecţia cu Bulevardul Uverturii, după care să traverseze Centura Capitalei şi  să iesă în A1, la Podul Ciorogârla.

Şoseaua va avea o lungime de 8,3 kilometri, cu câte trei benzi pe sens, şi mai multe pasaje la intersecţiile Şoseaua Virtuţii cu Splaiul Independenţei şi A1 cu Bulevardul Uverturii, precum şi în locurile unde va întâlni Şoseaua de Centură şi localitatea Ciorogârla.

„Invitaţie la trafic!”
Proiectul nu este lipsit de controverse, mai mulţi ONG-işti reclamând faptul că acest drum este o invitaţie în centrul oraşului pentru un flux uriaş de maşini care vin dinspre autostrada Bucureşti-Piteşti şi invers.

„Reprezentanţii Primăriei nu au niciun studiu la baza acestui proiect. Să vedem exact care este fluxul de maşini de pe Bulevardul Iuliu Maniu şi cu cât va scădea acesta. Este un proiect vechi de prin 1998, care a fost introdus în PUG-ul din 2000, aşadar este depăşit”, a explicat Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”.

În plus, acesta a explicat că o soluţie mult mai ieftină pentru rezolvarea problemelor de trafic din zona Drumul Taberei ar fi fost lungirea cu câte un kilometru, adică până la Centură, a străzilor Preciziei, Liniei şi Valea Doftanei, precum şi a Bulevardului Timişoara.

Iuliu Maniu, cu 70% mai liber
De asemenea, proiectul presupune exproprierea a două blocuri cu câte patru etaje şi 80 de case, plus terenuri intravilane. Victor Rausse, un locuitor din zona care urmează să fie expropriată nu vede necesitatea acestui drum. „Splaiul Independenţei nu va putea suporta atâta trafic. În plus, toate fetele de pe Centură vor lua prânzul la Unirii”, a spus bucureşteanul.

Mădălin Dumitru, directorul Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei, a explicat că un drum alternativ la Iuliu Maniu nu face decât să elibereze traficul din zonă. „Când drumul expres va fi dat în folosinţă, traficul pe Iuliu Maniu o să scadă cu 70% şi va deveni un bulevard de cartier, unde se vor reconfigura locurile de parcare”, a declarat directorul.

Alte proiecte, azi, la vot
Aleşii locali trebuie să decidă dacă sunt pentru sau împotriva concesionării de servicii pentru oprerarea şi mentenanţa Stadionului Naţional „Lia Manoliu”. De asemenea, aceştia vor hotărî dacă municipalitatea va putea începe procedura de contractare a unui împrumut de 800 de milioane de euro pentru plata unei datorii de 500 de milioane de euro şi investirea în noi proiecte. Privatizarea sau concesionarea RADET-ului şi înfiinţarea, şcolarizarea şi dotarea Corpului de Voluntari pentru Situaţii de Urgenţă sunt alte puncte pe ordinea de zi a CGMB.


București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite