Autostrada suspendată, din Militari în Băneasa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specialişti din Primăria Capitalei lucrează la megaproiectul lui Sorin Oprescu. Noul director de la Direcţia de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Ion Dedu, dezvăluie pentru „Adevărul“ posibilul traseu al arterei suspendate.

Edilul-şef al Bucureştiului nu renunţă la ideea unei autostrăzi suspendate care să decongestioneze traficul din Capitală.
În prezent, specialiştii din Primăria Generală analizează cele mai funcţionale rute, după modelul berlinez pe care l-au consultat cu ocazia recentei vizite a primarului Oprescu în Germania.

“Berlinul a avut iniţial o autostradă de 35-40 kilometri, pe care au denumit-o inelul Berlinului. Traficul, însă, s-a accentuat şi au ajuns la concluzia că autostrada nu îi mai ajuta cu nimic. Atunci au mai făcut un inel la 10 kilometri de centrul oraşului, o autostradă suspendată pe o zonă de vreo 5 km”, explică Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transporturi şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Capitalei.

Soluţie pentru giuleşteni

Potrivit lui Ion Dedu, specialiştii analizează acum problemele de circulaţie din zona cartierelor Militari şi Giuleşti, dificultăţi pe care construirea autostrăzii suspendate le-ar putea rezolva.

“Cei din Giuleşti nu mai au nicio cale de ieşire, iar în Militari tot traficul este ocupat pe linia lui 41. Toţi vor  să se ducă spre zona de nord a Capitalei sau să vină de acolo. Însă problema ţine de terenuri, de ce poţi sau nu să demolezi, zona cu cale ferată putând să ne ofere ceva spaţiu, mai ales în zona lacurilor” mai spune Dedu.

Varianta cea mai viabilă din prezent este, în opinia directorului, ca strada suspendată să plece de la Drumul Naţional 1, intrarea din cartierul Băneasa, să treacă prin Roşu, Lacul Morii, cartierele Giuleşti şi Pajura şi să se oprească în Autostrada Bucureşti-Ploieşti.

2009, an plin pe şantiere

Până se va decide data începerii lucrărilor la autostrada suspendată, Ion Dedu anunţă un an 2009 încărcat de lucrări. 
Imediat după sfârşitul iernii va începe construcţia unor artere ce vor intra în componenţa viitorului inel median, adică străpungerea şoselei Olteniţei, Splaiului Dudescu, Bulevardului Nicolae Grigorescu, precum şi supralărgirea Bulevardului Ghencea, a şoselei Domneşti şi realizarea unui drum expres pe ruta Podul Ciurel - Autostrada 1.

RATB cu GPS

Începând cu luna aprilie a anului 2009, ansamblul de sistematizare a circulaţiei va funcţiona în cele 140 de intersecţii, iar implementarea acestuia în tot oraşul va mai dura circa patru ani, promite directorul de la Transporturi, Ion Dedu. El mai spune că în această perioadă se va dezvolta şi noua infrastructură de transport, adică managementul flotei de transport public, prin care autobuzele RATB vor fi echipate cu GPS.

De asemenea, primăria vrea să se implice şi în proiectul CFR legat de reabilitarea inelului de cale ferată a Bucureştiului şi transformarea acestuia în sistem de tren regional. Este vorba despre conectarea transportului de cale ferată cu transportul public din oraş şi despre parcări de tipul Park and Ride, unde poţi să îţi laşi maşina. Zonele Giurgiului - Jilava, Măgurele, Alexandriei, Berceni, Olteniţei, Căţelu, Domneşti şi Prelungirea Ghencea sunt primele luate în calcul.

„Constructorii nu au dreptate să oprească lucrările“

„Adevărul“: Cum veţi recupera întârzierile de la Pasajul Basarab?

Ion Dedu: Întârzierile provin în general şi din neprezentarea documentelor de plată legale şi din apariţia unor plăţi suplimentare pe acte adiţionale. În aceste cazuri, constructorii nu au dreptate să oprească lucrările. Cazul Pasajului Basarab este un exemplu, însă acum s-au reluat lucrările de săptămâna trecută, pentru că am plătit două facturi. Constructorul mi-a promis că va recupera o lună din cele două de întârzieri, însă decalarea cu 15 luni va trebui dovedită foarte serios de către acesta.

„Adevărul“: Ce lucrări se vor finaliza anul acesta?

Ion Dedu: Strada General Berthelot, care are termen de finalizare martie 2009, va fi gata până la Crăciun. Terminalul Sfântul Gheorghe are ca termen de finalizare 1 decembrie 2008, iar Piaţa Eroii Revoluţiei are ca termen de finalizare luna decembrie. Pasajul de la Doamna Ghica - Chişinău are ca termen decembrie 2008, dar aici trebuie să rezolvăm problemele legate  de exproprieri. Bulevardul Schitu Măgureanu şi strada Ionescu Siseşti vor fi gata în decembrie, deoarece conform dispoziţiei primarului general, toate şantierele deschise acum trebuie să fie terminate până la iarnă.

Probabil că singurul termen care se va decala va fi cel pentru strada Ion Ionescu de la Brad, unde au mai rămas nişte proprietăţi de expropriat.

De asemenea, supralărgirea străzii Constantin Brâncoveanu are ca termen de finalizare sfârşitul acestui an.

image

Strada General Berthelot, care are termen de finalizare martie 2009, va fi gata până la Crăciun

image


Ion Dedu
director Transporturi, PMB

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite