Autobuzele preorăşeneşti circulă în condiţii jalnice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Navetiştii, siliţi să înghită tone de praf, contra 140.000 de lei cât costă un abonament lunar

Navetiştii, care vin din comunele din jurul Bucureştiului, trebuie să suporte, pe lângă aglomeraţia de zi cu zi, şi praful din maşini, în condiţiile în care ei plătesc mai mult cu 5.000 lei vechi pe bilete şi 140.000 lei pe abonamente de pe aceste rute. În plus, odată urcat în aceste autobuze, trebuie să mergi cu grijă, pentru că oricând se poate ca podeaua să-ţi fugă de sub picioare.

Praf pe scaune şi pe bare până seara
La CFR Progresul, un punct de ieşire din Bucureşti spre comunele Jilava, Vidra şi 1 Decembrie, autobuzele vin pline de praf şi la ora 6 seara. Oamenii s-au obişnuit să le aştepte ore întregi, dar nu înţeleg care este explicaţia pentru starea jalnică a maşinilor. "Nu ştiu de unde vin aşa prăfuite. La o frână, tot praful ăla ţi se pune şi pe haine. Am copil mic şi mi-e frică să-l urc în autobuzele astea", se plânge o locuitoare din comuna Jilava. Scaunele nu devin "funcţionabile" decât după ce sunt bine şterse. "Consum în fiecare zi câte un pachet de şerveţele ca să le şterg lor scaunele, înainte să le scoată nu arătau aşa", zice un călător.

Nici autobuzele care ajung în Popeşti-Leordeni sau comuna Berceni nu arată bine
La căpătul de la Big Berceni poţi să aştepţi autobuzul mai bine de trei sferturi de oră. Dar asta nu e tot. După aşteptare, călătorul trebuie să mai treacă de alte "obstacole": barele ruginite, scaunele fără şuruburi şi găurile în podea prin care se poate vedea şoseaua. O simplă plimbare cu autobuzul 414 se transformă într-o aventură. Deşi microbuzele stau grămadă în aşteptarea călătorilor, aceştia aşteaptă autobuzele, aşa, ca să nu le pară rău că şi-au făcut abonamente.
În acest caz, reprezentanţii RATB nu au explicaţii foarte clare. Ei spun că starea autobuzelor este cauzată şi de călători, care le vandalizează. Ei ne-au mai declarat că situaţia nu e încă foarte clară, pentru că autobuzele preorăşeneşti şi-au reluat traseele de pe 20 martie, şi abia pe 10-12 mai vor discuta pe tema lor.
Odată ce vor intra pe traseu cele 500 de Mercedesuri, vor fi şanse ca autobuzele preorăşeneşti să fie înlocuite cu maşinile care circulau pe liniile periferice din Capitală, ne-au mai spus reprezentanţii RATB.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite