Autobuzele RATB revin de azi în Ilfov

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ilfovenii şi bucureştenii au la dispoziţie noi autobuze pe 51 de trasee care leagă Capitala de periferie. Consilierii generali au adoptat ieri protocolul între Consiliul General şi Consiliul Judeţean Ilfov, potrivit căruia RATB-ul poate circula în afara Capitalei.

În şedinţa de ieri a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) consilierii generali au votat, cu majoritate de voturi, protocolul dintre CGMB şi Consiliul Judeţean Ilfov, cu două amendamente.

Astfel, ilfovenii vor avea la dispoziţie 51 de trasee în Ilfov, faţă de cele 32 de trasee stabilite de CGMB. Al doilea amendament a fost legat de siguranţa vehiculelor Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), prin care s-a stabilit ca în 15 zile de la aprobarea protocolului preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Cristache Rădulescu, să prezinte un plan de măsuri pentru asigurarea integrităţii mijloacelor de transport.

„Se vor organiza echipe mixte de control, formate din reprezentanţi ai RATB-ului şi ai Poliţiei Comunitare a Consiliului Judeţean care vor verifica maşinile, orele de plecare şi dacă mai fură şoferii RATB motorina maşinilor”, a declarat Rădulescu.

Vor circula maşini ca în Capitală

Autobuzele pe care le va introduce RATB vor fi la fel ca cele care circulă pe străzile din Bucureşti. „Nu se vor face discriminări între ilfoveni şi bucureşteni”, a spus Ionuţ Popa, consilier general, în replică unor consilieri municipali care susţineau să se introducă maşini vechi.

Protocolul aprobat de CGMB a fost supus dezbaterii publice timp de o lună de zile pe site-ul Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), singurul amendament adus protocolului a fost cel de mărire a numărului de trasee de la 32 la 51, care a fost făcut de Cristache Rădulescu.

Despre rentabilitatea liniilor, edilul-şef a declarat că „după o lună se va face o verificare, iar dacă nu se justifică cheltuiala, vom opri acele linii”. Pe noile linii vor circula 44 de autobuze ale RATB-ului, care au un interval de succedare cuprins între 22 şi 100 de minute.

Biletele costă 1,5 lei

Preţul unui bilet pe noile trasee care vor deservi Ilfovul va fi de 1,5 lei, iar preţul unui abonament pe o singură linie preorăşenească este de 35 de lei. Un abonament care va include toate liniile preorăşeneşti şi cele din
Capitală va costa cetăţeanul 65 de lei.

Preţurile biletelor vor fi mai mici ca la operatorii de transport privaţi, care în prezent încasează minim doi lei pe o călătorie, în funcţie de destinaţie.

Spre exemplu, pentru o cursă în nordul judeţului, la Gruiu sau la Nuci, un operator privat cere chiar şi şase lei pentru un bilet, iar pentru un drum la Măgurele sau la Cornetu, aflate la maximum 15 kilometri de Bucureşti, cere doi lei.

Microbuzele transporturilor private vor circula în paralel cu autobuzele RATB, cel puţin până la expirarea programului care a fost licitat de Autoritatea Rutieră Română (ARR), adică până la 30.06.2011.

Elevii, pensionarii, navetiştii şi persoanele cu dizabilităţi vor avea reduceri la preţul biletelor şi al abonamentelor pentru rutele din Ilfov. Astfel, elevii vor dispune de o reducere de 50%, navetiştii vor beneficia de 30-40% reducere, iar persoanele cu dizabilităţi, precum şi însoţitorii lor vor putea circula gratuit.

Proces pentru recuperarea datoriilor

„În prezent, Consiliul Judeţean Ilfov are o datorie de aproximativ 620 de miliarde de lei vechi către PMB, din care nu recunosc decât 320 de miliarde”, a spus primarul general. El a adăugat că „acum avem deschis un proces civil prin care încercăm să ne recuperăm datoriile de la Consiliul Judeţean”.

De asemenea, protocolul de colaborare între cele două instituţii a fost făcut cu anumite garanţii care nu permit ajungerea la proteste, cum s-a întâmplat înainte, susţine edilul-şef. Costurile estimate la nivel de an pentru liniile preorăşeneşti se ridică la aproape 26 de milioane de lei, calculate la un preţ pe kilometru estimat la 4,68 de lei.

Circulaţia autobuzelor a fost oprită pe 1 iulie 2008

Discuţia repunerii în funcţiune a autobuzelor RATB pe rutele din Ilfov a început de la 1 iulie, momentul sistării traseelor. Mai multe termene-limită au fost vehiculate, oamenii aşteptând în staţii promisiunile autorităţilor.

Primul termen a fost dat de către preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Cristache Rădulescu, pe 25 septembrie, când a spus că se va relua în maximum două săptămâni.

Următorul termen-limită a fost 15 noiembrie, când primarul Sorin Oprescu a promis că autobuzele îşi
vor relua traseul Bucureşti-Ilfov imediat după şedinţa Consiliului General.

Ultima promisiune a fost dată de premierul Călin Popescu Tăriceanu, la Buftea, care susţinea că RATB va intra în Ilfov începând cu 15 noiembrie. Autobuzele revin mâine, 26 noiembrie.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite