Aurelian Mirea a lăsat pictura pentru motociclete VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Relu, cum îi spun prietenii, nu a făcut studii în domeniul artei, dar tânărul a vrut să îşi exprime talentul print-un alt fel de artă - aerografierea motocicletelor sau automobilelor.

Aurelian a venit în Capitală la scurt timp după ce a terminat armata la Tulcea. „M-am angajat la o firmă din Bucureşti, unde am muncit timp de trei ani. Am lucrat în vânzări, ca şofer, la montaje. Umpleam duba şi plecam în ţară şi distribuiam purificatoare pentru fumul de ţigară", îşi aminteşte Relu.

Tânărul airbrush-artist spune că aerografierea nu se compară cu ceea ce se învaţă la o şcoală de artă. „Aerografierea este foarte grea. Trebuie să ai o pasiune pentru aerograf, chiar să-ţi doreşti să realizezi ceva cu el, altfel nu ai cum să faci o operă pe motociclete sau pe caroseriile maşinilor", explică tânărul.

Relu a început să picteze de supărare, în timpul liceului. Ca orice adolescent, el a făcut ceva năzbâtii, iar părinţii lui au aflat şi l-au pedepsit. „De supărare, am început să mâzgălesc. Aveam un prieten care era rocker şi îmi plăcea cum desena cranii şi toate nebuniile pe care le vedeam noi pe coperţile casetelor cu muzică rock. Şi am început şi eu să mâzgălesc astfel de chestii şi de acolo am fost atras spre partea cu pictura", mărturiseşte Aurelian.

Inspirat de Discovery

„Într-o seară mă uitam pe Discovery şi l-am văzut pe Mike Lavalle cum aerografia o temă pe trei piese - o maşină, un elicopter şi o şalupă - cu flăcări reale. De acolo am început să mă gândesc să fac şi eu asta", povesteşte Relu.

Din primul lui salariu, Aurelian şi-a cumpărat un aerograf şi un compresor. „Nu ştiam ce sunt alea. Le-am încercat, am băgat în casă capota maşinii şi am început să mâzgălesc. După care am pus pe forumuri ceea ce am desenat şi de acolo a plecat toată nebunia", mărturiseşte tânărul.

„Space-Van", primul client

Aurelian a început să studiez din ce în ce mai mult pe Youtube aerografierea şi cum se face asta „Am găsit alte aerografe mai bune şi am investit încet-încet în mine, până m-am lăsat de munca de la firmă. Am închiriat un spaţiu, am făcut un împrumut la bancă şi aşa am ridicat de la zero Aero Art", povesteşte Relu.

Prima maşină pe care a aerografiat-o în cadrul propriei lui afaceri a fost un Multivan. „A fost o dubă şi i-am pus numele «Space-Van». Era de culoare albastră şi am pictat spaţiul şi mai multe planete, pentru primul meu client", a explicat artistul.

Prima expoziţie, la 4TuningDays

În martie 2008, Aurelian a participat la prima expoziţie din cariera sa de airbrush artist, din cadrul evenimentului „4TuningDays" care s-a desfăşurat la Romexpo. „Anul trecut am organizat foarte multe concursuri cu premii, tombole şi donaţii pentru victimele accidentelor de motocicletă sau pentru copiii orfani. Lucrările mele s-au licitat şi astfel am devenit cunoscut", spune Aurelian.

Acum el „tatuează" motocicletele în funcţie de ceea ce vor clienţii. „Sunt diferite teme pentru motociclete, de exemplu personajele din filmele «Avatar», «Spider Man», masca din «Scary Movie» sau «Piraţii din Caraibe», dar am avut şi cereri de fluturaşi, floricele, cranii sau morţi. Prietenul meu Zafer a vrut doar masca din «Scary Movie» pe motocicletă", a spus Aurelian.

Profil Aurelian Mirea
Născut: 11 martie 1980, Tulcea
Studii: Liceul Naval din Tulcea
Familie: Necăsătorit
Profesie: Airbrush-artist
Experienţă: 5 ani în aerografiere, pictează de la 18 ani
Site: www.aero-art.ro

Ce-i place
„În primul rând, îmi place viaţa şi prin asta am spus tot. Îmi place lumea. Îmi place să creez, să las ceva în urmă în viaţa asta şi să îi fac pe alţi oameni fericiţi. De exemplu, prietenului meu Zafer i-am personalizat motocicleta şi casca. Ceea ce vedeţi îl reprezintă pe el, îi place lui şi este unicat", spune artistul.

Ce nu-i place
Lui Relu nu-i place vremea urâtă. „Nu prea am lucruri care să nu îmi placă. Nu-mi plac ţepele, să fiu păcălit", spune Aurelian.

Întrebări şi răspunsuri:

Ce înseamnă aerografierea?
Aerografierea este diferită de pictura clasică. În aerografiere se foloseşte un mini-pistol de vopsit, ca să zic aşa, care este foarte fin şi scoate linii subţiri. În timpul vopsirii, se păstrează o distanţă de la piesă la aerograf, dar nu se atinge piesa cu nimic, decât cu un jet de aer cu vopseaua care se pune în aerograf. Poţi să scoţi lucrări atât de realiste precum o fotografie.

Câte motociclete ai pictat?
Am avut mai multe lucrări pe motoare decât pe maşini. Am desenat între 20 şi 30 de motociclete. Unele fotografii sunt puse pe site-ul www.aero-art.ro. Celelalte au fost lucrări rapide, care s-au vândut sau au fost la expoziţii şi nu am apucat să le fotografiez.

Care este cea mai trăznită cerere de la un client?
Pentru fete sunt cereri mai speciale. Am făcut pe căşti şi pe motociclete floricele şi chiar buze. O temă mai trăznită pe care mi-a cerut-o cineva pe o capotă de maşină au fost nişte mâzgălituri, pur şi simplu, cu ceva care să semene a cretă, de parcă ar fi mâzgălit un copilaş o maşinuţă cu două roţi şi un pătrat de caroserie şi un personaj cu capul rotund şi câteva linii drept mâini şi picioare.

VEZI MAI JOS O DEMONSTRATIE A LUI AURELIAN:

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite