Atenţie, se blochează roţile "hoţilor de parcări"!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conducătorii autovehiculelor de mare tonaj vor fi amendaţi cu 300 de lei dacă îşi vor lăsa maşinile pe locurile de parcare ale riveranilor din sectorul 4 al Capitalei. Hotărârea de Consiliu Local a fost aprobată la sfârşitul lunii ianuarie şi va intra în vigoare de la jumătatea acestei luni.

Şoferii maşinilor cu o greutate de 3,5 tone sau camionagii nu vor mai putea parca autovehiculele la voia întâmplării pe raza sectorului 4 al Bucureştiului. De asemenea, nu doar cei care vor parca pe locurile plătite de locuitorii sectorului se vor trezi cu roţile blocate, ci şi cei care parchează pe spațiul verde sau pe trotuar.

Hotărârea de Consiliu Local a fost aprobată la începutul acestei săptămâni şi va fi pusă în practică de la 15 februarie.
„Autovehiculele cu masa autorizată mai mare sau egală cu 3,5 tone și remorcile care staţionează în parcările de reședință sau de utilitate publică vor avea roțile blocate”, se menţionează în proiect.

Primarul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a precizat că scopul acestei hotărâri este acela de a disciplina şoferii. „Încercăm să-i facem să înțeleagă pe acei șoferi care vin acasă cu excavatorul că sunt nesimțiți dacă parchează duba de la firmă în fața blocului”, a declarat primarul sectorului 4. El a adăugat că în cazul în care se vor înregistra multe astfel de abateri de la disciplina rutieră, autoturismele vor fi ridicate de pe străzi fiind impusă și o taxă zilnică de depozitare de câteva sute de lei.

300 de lei pentru deblocarea roţilor
Chiar dacă metoda de blocare a roţilor îi va învăţa minte pe şoferii maşinilor de dimensiuni mari, fiind obligaţi să plătească 300 de lei pentru deblocare, dezavantajele pot fi însă şi mai mari. Dacă aceştia nu plătesc deblocarea în scurt timp, locul plătit de locuitorul sectorului va rămâne ocupat de “şoferul ilegal”.

Activitatea de blocare a roţilor va fi făcută de reprezentanţi ai Administraţiei Domeniului Public Sector 4, de luni până sâmbătă, între orele 20.00 şi 6.00, iar duminica, între orele 16.00 şi 6.00.

Nu au utilaje adecvate
Ca şi în sectorul 1 al Capitalei, şi reprezentanţii sectorului 4 se află în incapacitatea de a ridica maşinile de mare tonaj parcate ilegal din cauză că nu deţin utilajele adecvate.
Staţionate în special pe arterele din apropierea micilor autogări private, microbuzele şi autocarele firmelor de transport-persoane nu sunt în pericol să fie ridicate deoarce firmele care ar trebui să se ocupe cu acest lucru nu au utilajele necesare, şi, oricum, ridicarea lor ar încurca şi mai mult traficul.
Astfel, „hingerii de maşini“ ai sectorului 1 nu ridică microbuzele, dubiţele şi autocarele parcate illegal. Parcatul pe loc interzis le poate aduce doar o sancţiune din partea Poliţiei Rutiere.

„Nu ridicăm maşini mai mari de 3.500 de kilograme nu pentru că nu am avea platforme pentru aşa ceva “, a explicat în urmă cu câteva luni pentru “Adevarul de Seară” Constantin Stoicescu, directorul CFR Trans Auto, firma care ridică maşini în sectorul 1.

Mai multe parcări în lucru
Anul acesta în Capitală încep lucrări de construcţie şi amenajare la cât mai multe parcări. Acestea vor fi amplasate în câteva din cele mai aglomerate zone din oraş: Piaţa Charles de Gaulle, Edgar Quinet, Valter Maracineanu, Piaţa Dorobanţi şi Piaţa Alba Iulia. De asemenea, mai este în lucru şi prima parcare „inteligentă” din ţară, Park&Ride, ce va fi amplasată în zona Băneasa. Aceasta va cuprinde în jur de 400 de locuri de parcare, accesul se va face pe baza abonamentului RATB şi ar trebui să fie gata după 18 luni de lucrări.


București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite