Aeroportul din Timişoara, în stare de urgenţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O aeronavă Sab 2.000 a companiei Carpat Air, cu 47 de pasageri la bord, a aterizat forţat azi-dimineaţă, pe Aeroportul Internaţional Timişoara, având probleme cu trenul de aterizare. Cursa Carpat Air de la Chişinău a aterizat pe o pistă acoperită cu spumă.

Avionul decolase la ora 6.45 de la Chişinău, iar aterizarea era programată la Timişoara, pentru ora 8.00. Va prezentăm principalele momente în intervalul de aproape două ore al evenimentelor de azi-dimineaţă de la Timişoara:

Ora 8,00: Defecţiunea

Conform reprezentanţilor Aeroportului Internaţional Timişoara, la declanşarea procedurii de pregătire pentru aterizare piloţii au constatat că trenul de aterizare nu se deschide complet. Conform procedurii de urgenţă, s-a trecut la verificarea vizuală a trenului de aterizare de către controlorii de trafic din Turnul de Control, avionul survolând aeroportul. După ce s-a constatat şi vizual că trenul de aterizare nu s-a deschis complet, s-a declanşat procedura de urgenţă pentru aterizarea forţată. Avionul a mai survolat timp de o oră aeroportul, pentru a consuma combustibilul din rezervoare. Între timp, la sol, autorităţile s-au pregătit pentru cel mai pesimist scenariu, fiind luată în calcul posibilitatea producerii unui accident grav, cu zeci de victime.

Ora 8,05: Defecţiunea

Serviciile de urgenţă au adus la aeroport 20 de ambulanţe din tot judeţul şi toate echipajele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Timiş. Jandarmeria a trimis la faţa locului forţe importante, iar conducerea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara a pregătit sălile de operaţie şi echipele de chirurgi. „Garda de noapte a fost menţinută în spital, iar cea de zi a venit la lucru pentru a întâmpina eventualele victime ale iminentului accident aviatic. Chirurgii au venit de acasă şi erau pregătiţi de operaţie”, a declarat Gabi Filip, medic de gardă la Unitatea de Primire a Urgenţelor. Între timp, la aeroport echipe ISU au împrăştiat o spumă specială pe pistă, pentru aterizarea forţată. În acest timp, zeci de radio-amatori din Timiş ascultau cu sufletul la gură discuţiile în limba engleză purtate între piloţi şi turnul de control şi au constatat cu surprindere că atât piloţii, cât şi cei din turnul de control, erau foarte calmi. 

9,40: Final fericit
 
Potrivit reprezentanţilor ISU, aeronava Sab 2.000 a reuşit să aterizeze pe jumătate pe burtă, pentru că nu erau coborâre roţile din faţă. „Avionul a aterizat pe un pat de spumă specială, împrăştiată pe pistă. Pasagerii erau în avion la ora 10.10, la sol. Nimeni nu a fost rănit”, a declarat locotenentul Silvia Vlaia, de la ISU Timiş. Câteva minute după aterizare, pasagerii au rămas în aeronavă pentru a fi consultaţi imediat de medicii de pe ambulanţe. Toţi pasagerii au ieşit pe uşa din faţă, nu a fost nevoie de evacuare pe alte ieşiri”, a spus Nicolae Petrov, director Carpatair Timişoara. „Piloţii s-au descurcat foarte bine, iar noi nu facem compromisuri la aeronavele noastre, care sunt din anii `95, `98 şi `99”, a adăugat acesta.


Mai multe detalii despre cum au scăpat cu viaţă pasagerii aeronavei, citiţi mâine dimineaţă în Adevărul

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite