Bucureşti: Accident feroviar pe magistrala Bucureşti-Constanţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Circulaţia feroviară a fost blocată astăzi pe ruta spre mare, după ce două trenuri de marfă s-au ciocnit între localităţile Lehliu şi Săruleşti.

Impactul de pe şine a avut loc în această dimineaţă, la ora 4.00, când un tren de marfă a fost izbit din spate de un alt marfar. Astfel, locomotiva trenului care a intrat în marfar şi două vagoane ale trenului lovit au deraiat. Traficul feroviar pe magistrala Bucureşti - Constanţa a fost complet blocat, fiind deviat pe ruta Bucureşti - Urziceni – Feteşti - Constanţa.

Ore în şir de întârziere
Potrivit reprezentanţilor din Ministerul Transporturilor, trenurile de pe ruta spre litoral aveau, la ora 9.00, întârzieri de peste două ore. Directorul general al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi, a declarat astăzi, pentru „Adevărul de Seară“, că vina ar putea aparţine unuia dintre mecanici care nu ar fi respectat regulile de semnalizare a circulaţiei. „Nu excludem ca accidentul să se fi produs din cauza unei erori umane. Urmează ca o comisie formată din reprezentanţi ai CFR Marfă, CFR Infrastructură şi ai Autorităţii Feroviare Române să stabilească vinovaţii şi să evalueze pagubele“, a explicat Frăsinoi. 

 Circulaţia feroviară pe această magistrală ar urma, conform reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, să fie reluată în jurul orei 14.00. În urma impactului dintre cele două trenuri nu au fost răniţi.

Accidentele pe şine, frecvente
Accidentele feroviare sunt din ce în ce mai dese. La 21 septembrie, 16 persoane au ajuns la spital, după ce un accelerat a deraiat. Accidentul a avut loc la 10 kilometri de Craiova. La 27 septembrie, un vagon al unui tren rapid de pe magistrala Bucureşti - Iaşi a sărit de pe şină. După mai puţin de două săptămâni, circulaţia feroviară pe magistrala Bucureşti-Braşov a fost blocată de două ori, din cauza unui cablu rupt, trenurile având întârzieri chiar şi de şase ore.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Gheorghe Popa, a declarat că lipsa investiţiilor din ultimele două decenii este cauza principală a producerii accidentelor feroviare. „CFR-ul nu mai poate continua aşa. Trebuie să primească sprijin de la bugetul de stat. Numai pentru investiţiile pentru reparaţiile la infrastructură avem nevoie de minimum 800 de milioane de lei“, a mai spus secretarul de stat, pentru „Adevărul de Seară“.


 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite