Elevi redistribuiţi în clase care nu există

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Doar şapte elevi români s-au înscris la Grupul Şcolar Puskas Tivadar
Doar şapte elevi români s-au înscris la Grupul Şcolar Puskas Tivadar

Mai mulţi elevi români din Sfântu Gheorghe s-au trezit, în prima zi de şcoală, că nu au unde învăţa.La mai multe grupuri şcolare din oraş clasele cu predare în limba română nu s-au putut înfiinţa din lipsă de candidaţi. Cei care au fost totuşi admişi acolo au fost redistribuiţi la alte licee.

Este şi cazul lui Laurenţiu George Cucu, care, în urma repartizării computerizate, a fost admis cu media 5,05 la Grupul Şcolar Puskas Tivadar din Sfântu Gheorghe, la profilul electronică. În prima zi de şcoală a aflat însă că a venit degeaba la liceu întrucât clasa respectivă nu s-a mai înfiinţat. „În luna iulie în această clasă s-au înscris doar şapte elevi şi le-am atras atenţia de atunci că este posibil să nu se formeze clasa dacă nu se mai înscriu minim 15 elevi, după ultima repartizare din luna septembrie. La nivelul judeţului nostru au fost în jur de 250 de elevi nerepartizaţi în luna iulie şi am sperat ca dintre aceştia o parte să vină la noi şi să putem face această clasă", a spus Ujfalvi Istvan, directorul liceului.

Au refuzat oferta Inspectoratului

Copiii, însă, au fost anunţaţi în ultimul moment, adică în prima zi de şcoală. Atunci li s-au pus dosarele în braţe şi au fost îndrumaţi către alte licee din oraş unde au mai rămas locuri vacante. Totuşi, Laurenţiu George Cucu stă acasă de când a început şcoala pentru că, susţin părinţii lui, nu a fost primit la niciun liceu din oraş. „Am vrut să îl încriu la «Mihai Viteazul» pentru că era a doua opţiune de pe fişa de înscriere, însă nu au vrut să îl primească, pe motiv că locurile care se pot suplimenta sunt pentru copii care se mută din alte ţări sau pentru alte cazuri. Am încercat să îl înscriu şi la liceu «Kos Karoly», dar  nici acolo nu s-a înfiinţat clasa cu predare în limba română, din lipsă de copii", a spus Gabriela Cucu, mama unui elev de clasa a IX-a.

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna susţine că elevul are loc la liceu, însă părinţii refuză să îl trimită la şcoală. „Din cei şapte elevi, cinci au fost redistribuţi la Liceul Constantin Brâncuşi, iar doi nu au dorit acolo. Unul dintre ei a fost admis la Liceul de Artă, iar acum am găsit o soluţie şi pentru cel de al doilea, însă părinţii nu vor să accepte nici această variantă", a explicat Keresztely Irma, inspector şcolar general la IŞJ Covasna.

Situaţie paradoxală

Problema elevului Cucu nu este singulară în judeţul Covasna, iar reprezentanţii Inspectoratului Şcolar dau vina pe sistem. „Oferta educaţională pentru clasele cu predare în limba română este prea mare, iar noi am sesizat de multe ori acest lucru la minister, însă liceele teoretice au primit aprobare, pe uşa din dos, pentru a înfiinţa mai multe clase de limbă română. Iar cu cât s-au făcut aici mai multe clase, cu atât au dispărut cele de la grupurile şcolare. Anul acesta, de exemplu, am avut mai multe locuri în clasa a IX-a cu predare în limba română decât numărul de absolvenţi", a explicat Keresztely Irma.

Braşov



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite