Braşovul se va promova la Londra şi Nurnberg

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Biserica Neagră este cel mai vizitat obiectiv turistic din municipiul Braşov. Foto: Arhivă.
Biserica Neagră este cel mai vizitat obiectiv turistic din municipiul Braşov. Foto: Arhivă.

Turism Oraşul de la Poalele Tâmpei mizează pe cetăţile medievale, spectacolele cu cavaleri, Castelul Bran, juni şi Biserica Neagră.

Promovarea internaţională a început încă de la Târgul de Berlin din această primăvară.

Reprezentanţii Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare a Turismului (APDT) vor merge în noiembrie la Târgul de Turism de la Londra şi în decembrie la Târgul de Crăciun de la Nurnberg, oraş înfrăţit cu Braşovul. „La Londra va fi un stand naţional al României. Vom participa şi noi, dar şi alte oraşe. Vom expune pe rând, iar ordinea va fi stabilită prin tragere la sorţi. Vom merge şi la Târgul de Crăciun de la Nurnberr, care este cel mai mare din Europa", ne-a declarat a declarat Ionuţ Gliga, director executiv APDT

Se va pune în valoare infrastructura turistică din judeţ: zidurilor vechii Cetăţi a Brasovului, care au fost refăcute, cetăţile istorice Făgăraş, Râşnov, Rupea şi Feldioara, aflate într-un amplu proces de refacere, traseul turistic «Triunghiul medieval transilvănean» Sibiu-Braşov-Sighişoara şi cel al bisericilor fortificate din judeţul Braşov.
Braşovul va mai promova şi turnirul cetăţilor care are loc în fiecare an şi parada junilor care atrage foarte mulţi turişti străini. „Noi facem promovare peste hotare, dar aceasta trebuie coroborată şi cu ofertele hotelierilor şi cele de servicii pentru turişti", a mai spus Ionuţ Gliga.

Oraş turistic important

Braşovul se situează pe locul al doilea pe ţară ca număr de turişti după Bucureşti. În lunile iulie şi august, în general, ocupă locul al treilea după Bucureşti şi Constanţa, deoarece mulţi români merg pe litoral.
În plus, anual numărul turiştilor a fost într-o continuă creştere. Dacă în 2009, la Braşov au fost 404.650 de turişti, în 2010, numărul vizitatorilor a ajuns la 456.037 de persoane.
O creştere mai importantă, de 20,8%, se înregistrează în rândul turiştilor străini, de la 70.084 la 84.584, în timp ce numărul turiştilor români a crescut cu 11%, de la 334.612 la 371.453 de persoane.

77,1% dintre turiştii străini care s-au cazat la Braşov sunt din Europa, urmaţi de cei din Asia 10,1%. Cei mai mulţi turişti au fost din Germania, urmaţi de turiştii din Franţa, Italia, SUA, Israel şi Marea Britanie.

Statisticile arată că cele mai vizitate obiective turistice din municipiul Braşov sunt: Biserica Neagră, Piaţa Sfatului, Bastionul Postăvarilor, Cetăţuia Braşov şi, mai ales în lunile de iarnă, Poiana Braşov.

Branul, profit de un milion de euro

Cel mai de top obiectiv turistic din judeţ rămâne fără îndoială Castelul Bran, cu peste un milion de vizitatori anual. Din 2009 de când a fost preluat de Dominic Habsburg şi profitul a crescut simţitor ajungând la un milion de euro în 2010. Castelul în sine a fost evaluat de 80 de milioane de euro. Turiştii pot vizita acum 23 de camere, număr dublu fată de perioada când Branul făcea parte din patrimoniul naţional. Din păcate, vizitatorii pot vedea foarte puţine obiecte care au aparţinut familiei regale. Printre acestea se află costumul popular preferat al reginei Maria, una dintre coroanele regale şi un pumnal ale regelui Ferdinad, dar şi cartea de oaspeţi a reginei Maria şi a principesei Ileana. Biletele de intrare la Castelul Bran costă între 5 şi 20 de lei. Profitul însă nu vine doar din vânzarea de bilete, ci şi suvenirurile comercializate la magazinul din curte şi organizarea de evenimente. În curând s eva deschide şi o cafenea muzeu în castel.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

image
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite