Braşovul, locul trei în preferinţele retailerilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Coşul zilnic ne costă tot mai mult
Coşul zilnic ne costă tot mai mult

Din 2001, anul în care se deschidea primul hipermarket din România, retailerii prezenţi pe piaţa locală s-au extins considerabil. Cele mai căutate judeţe de către retaileri sunt Cluj, Prahova, Braşov, Timiş şi Constanţa.

Braşovul este deja „teatrul de operaţiuni" al unui număr de 12 retaileri importanţi: Metro, Selgros, Real, Carrefour, Carrefour Market, Billa, Profi, MiniMax, Kaufland, Plus, Penny şi Penny XXL şi Cora, care a deschis anul trecut două magazine de tip Red Market. Situaţia se va schimba în acest an, când pe piaţa Braşovului va pătrunde şi Auchan, mărind astfel numărul retailerilor moderni.
Creşteri de peste 50%
Regiunile din jurul unor oraşe precum Piteşti, Timişoara sau Bucureşti sunt pe lista „punctelor fierbinţi" ale Europei Centrale şi de Est în ceea ce priveşte avansul, pe termen lung, al vânzărilor retailerilor.
Acestea vor creşte cu circa 60% în regiunile menţionate, conform unei prognoze pentru perioada 2010-2020, realizată de Oxford Economics şi compania de consultanţă imobiliară King Sturge. Majorări impresionante ale vânzărilor, de 50%, vor fi consemnate şi în zonele din proximitatea Iaşiului, Clujului şi Braşovului.
Oferta de spaţii moderne este mult mai realist stabilită în prezent, fiind condiţionată de lipsa finanţării şi de luarea în considerare a unor criterii obligatorii noi, cum ar fi: zona de atracţie, puterea de cumpărare şi concurenţa din zonă. De asemenea, procesul de expansiune şi cel decizional sunt mai rapide, şi nu ne referim aici doar la retailerii de produse alimentare, cum era cazul în trecut, ci şi retailerii de electronice şi mobilă", a declarat Carmen Ravon, senior negociator al King Sturge România.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite