Noi obligaţii fiscale pentru firmele care au sedii secundare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Braşov informează contribuabilii braşoveni care au sedii secundare că au noi obligaţii fiscale.

Contribuabilii care au înfiinţat sedii secundare au obligaţia să le declare prin completarea formularului Declaraţie privind sediile secundare (OMFP 1329/2004)
- Depunerea declaraţiei: la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al societăţii mamă care le înfiinţează însoţită de înscrierea de menţiuni la ORC (copie) şi alte documente solicitate, după caz, de organul fiscal
- Termenul de depunere al declaraţiei: 30 de zile de la înfiinţarea sediului secundar (OG nr. 92/2003, art. 74)

Sedii secundare care au minimum 5 salariaţi

Contribuabilii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 persoane care realizează venituri din salarii, au obligaţia să solicite înregistrarea fiscală a acestora [OG nr. 92/2003, art. 26 alin.(2) şi Legea nr.273 / 2006 art. 32 alin.(7)].

Înregistrarea fiscală se solicită la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află punctul de lucru prin depunerea formularului 060- Declaraţie de înregistrare fiscală (OMEF nr. 2296/2007), însoţită de certificatul de înregistrare fiscală a contribuabilului de care aparţine sediul secundar, înscrierea de menţiuni la ORC, dovada deţinerii cu titlu legal a spaţiului (copii) şi alte documente solicitate, după caz, de organul fiscal. [OG nr. 92/2003 art.34 (2)]

Termenul de depunere al declaraţiei: 30 de zile de la înfiinţarea sediului secundar. [OG nr. 92/2003, art. 74 (1)]

Înregistrarea fiscală a sediilor secundare ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor (altele decât cele de pe teritoriul municipiului Bucureşti şi al judeţului Ilfov), înfiinţate de marii contribuabili, se face la administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale ale finanţelor publice judeţene pe a cărei rază teritorială acestea îşi desfăşoară activitatea. (OMFP 2730/2010)

Înregistrarea fiscală a sediilor secundare ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, înfiinţate de contribuabilii mijlocii, revine administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, în a căror rază teritorială acestea îşi desfăşoară activitatea. (OMFP 2731/2010)

Declararea şi plata impozitului pe salarii

- Începând cu 1 ianuarie 2011, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 salariaţi se declară în formularul 112 de societatea mamă la organul fiscal unde aceasta este înregistrată, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariaţi. Codul fiscal şi impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plată) se declară la secţiunea F.2. a formularului 112. [HG nr. 1397/2010,OG nr. 92/2003 art.26 (3)]
- Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea mamă în contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscală al sediilor secundare la trezoreria la care este arondată societatea mamă. Societatea mamă va întocmi câte un ordin de plată distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscală al beneficiarului înscriindu-se codul fiscal al sediului secundar. [OPANAF nr.1314/2007, OG nr. 92/2003 art. 26 (2)]
- Competenta teritorială pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare înregistrate fiscal, revine organului fiscal care administrează obligaţiile datorate de societatea mamă.[OG nr. 92/2003 art.34 (1)]

Depunerea fişelor fiscale ale angajaţilor proprii sediilor secundare, se face de
către societatea mamă la organul fiscal competent pentru administrarea acesteia
până în ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

ATENŢIE! Începând cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2012,
angajatorii nu mai obligaţia să completeze şi să depună fişele fiscale ci declaraţia
privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit (formular
205) până în ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat.
(Codul fiscal, art. 59, 93)

Registrul unic de control

Fiecare sediu secundar are obligaţia să tină REGISTRUL UNIC DE CONTROL
care se achiziţionează în termen de 30 de zile de la data înregistrării, de la
direcţiile generale ale finanţelor publice din raza teritorială unde îşi are sediul
social contribuabilul. (Legea nr.252/2003)

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite