O frunză cât Castelul lui Dracula

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De haram au fost, de haram s-au dus. Cam aşa se poate spune despre cei 900.000 de euro tocaţi de Ministerul Dezvoltarii Regionale şi Turismului.

Mă rog, cu tot cu explicaţiile ştiinţifice că partea de creaţie (sau plagiat?) a brandului turistic al României a costat 94.600 de euro, diferenţa fiind achitată pentru cercetările de piaţă. Nu mai întreb de ce nimeni nu dă ascultare specialiştilor care şi ei (se) întreabă de ce nu folosim unul dintre cele mai puternice branduri din lume: Dracula, pentru a atrage turiştii?

Acum, aştept să văd cum năvălesc hoardele de turişti în România, să se relaxeze în mirifica grădină a Carpaţilor. Din păcate, acest scenariu este doar în visurile oficialilor de la Ministerul  Turismului, pentru că realitatea îi contrazice.

Cifrele statisticienilor arată clar că acţiunile de promovare a României au fost răsunătoare prin eşecuri sau scandaluri. De la „Eterna şi fascinanta Românie" la „România, land of choice". Evoluţia numărului de turişti este edificatoare. La Braşov, în 2000 au fost înregistraţi  326.366 de turişti, în 2004 - 421.765,  2008 - 581.983, iar în 2009 doar 451.683 (adică 76,66% faţă de anul precedent). Aceste cifre sunt cele oficiale, pentru că, în realitate, numărul de turişti este mult mai mare, „graţie" turismului la negru.

Ar mai trebui spus că, în 2010, pe primele 6 luni, s-au înregistrat doar 200.500 de turişti, ceea ce denotă trendul descrescător. Şi o ultimă menţiune, ponderea turiştilor veniţi de peste hotare este de 15-16%, în scădere. În concluzie, acţiunile de branding ne-au cam ciuruit, ce KK-Maka...

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite