Fost şef al Casei de Pensii Braşov, demis a 5-a oară de pe un post pe care nu l-a avut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ioan Pamparău, director Casa de Pensii Braşov
Ioan Pamparău, director Casa de Pensii Braşov

Abuzurile de la Casa Naţională de Pensii Braşov par să nu aibă un sfârşit. După ce au demis foştii directori ai insitutiţei exclusiv pe criterii politice (Camelia Bugnar chiar în perioada concediului de maternitate!), astăzi fostul director adjunct, Ioan Pamparău este chemat la comisia de disciplină a instituţiei, deşi nu mai are contract de muncă cu instituţia de câteva luni....

Ioan Pamparău le-a pregătit celor de la comisia de disciplină o întâmpinare, în care le povesteşte de ce abuzuri a avut parte în toată această perioadă chiar din partea Casei Judeţene de Pensii, patronată de consilierul local PDL Mihai Tarbă.

„ Incepand cu data de 07.iulie 2010 si pana in prezent intre mine si Casa Judeteana de Pensii Brasov nu au existat raporturi de serviciu datorita faptului ca, in mod abuziv, din motive ce intra sub incidenta discriminarii politice, nu am fost repus in functia de director executiv adjunct al Directiei de Stabiliri si Plati pensii, functie obtinuta prin concurs si reinfiintata in urma declararii neconstitutionale a OUG 37/2009 si 105/2009.

Concluzia este ca nu este legal sa fiu citat in fata unei comisii de disciplina dintr-o institutie cu care nu am si nu am avut nici un fel de raporturi de munca sau de serviciu in ultimile aproape 6 luni. Insasi casa de pensii si directorul interimar recunoaste direct acest lucru prin adresa nr.14130/18.10.2010, anexata, prin care ma invita la sediu pentru a preda inventarul. Acest lucru eu l-am facut cateva zile mai tarziu (a se vedea si procesul verbal de predare a inventarului aflat la serviciul financiar)

Solicit comisiei sa ia act de faptul ca eu nu am solicitat niciodata si nimanui functia de Sef serviciu "Comunicare, relatii publice si pensii internationale"!!!!(o ineptie din punctul de vedere al constructiei organizationale, unica in Romania) nici Casei Nationale de Pensii si nici casei judetene.

In concluzie nu exista baza legala pentru a fi citat si propus pentru sanctionare pentru neprezentarea la un post pe care nu l-am cerut niciodata si de la care as fi lipsit nemotivat. Va reamintesc in acest sens prevederile art. 91 (1) si (2) din Legea 188/1999 privind statutul functionarilor publici , actualizata care suna astfel;

"(1) Mutarea în cadrul autorităţii sau instituţiei publice ori în cadrul altei structuri fără personalitate juridică a autorităţii sau instituţiei publice poate fi definitivă ori temporară.

(2) Mutarea definitivă poate avea loc în următoarele situaţii:

a) când se dispune de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, de acelaşi grad profesional, sau pe o funcţie publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului. În cazuri temeinic justificate, mutarea se poate dispune motivat de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, cu repartizarea postului corespunzător funcţiei deţinute de funcţionarul public. În oricare dintre situaţii este necesar acordul scris al funcţionarului public;"

Cu scuzele de rigoare ca invoc in ultima instanta un document fundamental, va reamintesc continutul art. 41 si 42 din Constitutia Romaniei, care , cu siguranta, se preda la toate facultatile de drept si administratie publica si care stipuleaza cu titlu imperativ ( citez);

Art 41 -"Dreptul la munca nu poate fi ingradit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca este libera."

Art. 42 - "Munca fortata este interzisa".

Deci,

a). solicit comisiei de disciplina, inainte de a lua o decizie de sanctionare, sa solicite ca autorul sesizarii sa prezinte dovada existentei acordului meu scris pentru functia de sef serviciu "Comunicare, relatii publice si pensii internationale".

b). va rog sa cereti directorului interimar care este si autorul sesizarii sa prezinte actele normative prin care dansul sau altcineva considera ca ma poate obliga sa-mi aleg locul de munca, ocupatia sau sa prestez munca fortata.

c) va rog sa solicitati reclamantului dovezile din care rezulta ca eu am semnat "prezent" in Condica de prezenta in perioada 07. Iulie-30 septembrie 2010 iar incepand cu data de 01.10. 2010 nu m-am mai prezentat la serviciu, fiind absent nemotivat.

d)va rog, de asemenea, sa solicitati reclamantului sa precizeze in cadrul audierii, care a fost statutul meu profesional pana in momentul in care pretinde ca am inceput sa lipsesc nemotivat de la serviciu. Rog ca raspunsul sa fie consemnat in procesul verbal de sedinta.


Din data de 07 lulie si pana in prezent casa de pensii nu mi-a platit nici un fel de drepturi salariale, desi sustine, fara dovezi, ca as fi fost angajatul acesteia. Pot dovedi ca in tot acest timp carnetul de munca s-a aflat in posesia mea, neavand nici o inscriere dupa acea data. Deci, inca o dovada a inexistentei raporturilor de serviciu si a absurditatii ideii de a fi citat in comisia de disciplina, fara a fi angajatul institutiei.

Exista in prezent doua litigii pe rolul instantelor de judecata referitoare la problemele repunerii in situatia anterioara si a desfiintarii abuzive a Directiei de Stabiliri si Plati pensii de la casa de pensii Brasov. O eventuala solutie judecatoreasca favorabila mie ar transfera in domeniul abuzului in seviciu, discriminarii si persecutiei pe criterii politice aceasta actiune ilegala si comandata politic si asupra careia fiecare membru al comisiei de disciplina se va pronunta individual, asumandu-si toate responsabilitatile. Cosider ca sedintele comisiei de disciplina trebuiesc suspendate pana la pronuntarea instantelor de judecata, pentru a evita un nou proces.

Numire abuziva, fara acordul meu scris, asa cum prevede legea, de catre presedintele CNPAS pe postul de sef serviciu, chiar daca ar fi avut suporturile legale prealabile si ar putea fi luata in considerare, s-a facut fara respectarea procedurilor legale referitoare la preaviz, a logicii cronologice a emiterii documentelor, a avizului ANFP, oferirii unui alt post, comunicarii actelor administrative in termenele legale etc. Concluzia este ca toate documentele CNPAS referitoare la eliberarea din functie, numire, desfiintare de post, trecere pe alta functie etc.au fost rezultanta unor abuzuri in serviciu din partea presedintelui CNPAS si a discriminarii de natura politica din partea autoritatilor politice locale. Legalitatea lor va fi stabilita de instantele de contencios administrative.


Ordinul de numire in functia de sef serviciu, la care - spune autorul sesizarii - nu m-am prezentat, lipsind nemotivat,se afla in procedura de contestare, faza plangerii prealabile, in instanta de contencios administrativ, inclusiv pe aspecte legate de respectarea termenelor si procedurilor legale. In acest sens, legea 188/1999 spune foarte clar:

ART. 99

(1) Persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică va dispune eliberarea din funcţia publică prin act administrativ, care se comunică funcţionarului public în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere, în următoarele cazuri:

.........................................................................................................

b) autoritatea sau instituţia publică îşi reduce personalul ca urmare a reorganizării activităţii, prin reducerea postului ocupat de funcţionarul public;

..................................................................................................................

În cazul eliberării din funcţia publică, autoritatea sau instituţia publică este obligată să acorde funcţionarilor publici un preaviz de 30 de zile calendaristice.

.........................................................................................................

(5) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. b), c), şi e), în perioada de preaviz, dacă în cadrul autorităţii sau instituţiei publice există funcţii publice vacante corespunzătoare, aceasta are obligaţia de a le pune la dispoziţie funcţionarilor publici.

....................................................................................................................

(7) Funcţionarul public de conducere are prioritate la ocuparea unei funcţii publice vacante la nivel inferior.

.....................................................................................................................

(5) În cazul reorganizării activităţii prin reducerea posturilor, autoritatea sau instituţia publică nu poate înfiinţa posturi similare celor desfiinţate pentru o perioadă de un an de la data reorganizării.

Avand in vedere cele prezentate mai sus formulez urmatoarele

CONCLUZII PRELIMINARE

Comisia de disciplina sesizata de directorul interimar Tarba Mihail se intruneste in baza unei false sesizari si in mod nelegal intrucat:

nu exista un cap de acuzare real, obiectiv si valid

singurul motiv care a stat la baza sesizarii si pe care il stiu toti angajatii casei de pensii, dar si opinia publica brasoveana, este acela ca Ioan Pamparau, persoana neinregimentata politic, trebuie sa fie sanctionat cu orice prêt de catre autoritatea politica locala cu concursul vizibil al presedintelui CNPAS.

situatia invocata in sesizare este absurda si nu se sustine din punct de vedere legal

foaia de prezenta, care constituie principalul document incriminator si care a stat la baza sesizarii facute de directorul interimar, nu este valida intucat nu are avizul de "Verificat" din partea compartimentului de serviciul resurse umane, caruia ii revine prin ROF, editia 2009, aceasta obligatie de serviciu.(a se citi si ROF CTP -editia 2009)

membrii comisiei de disciplina, in frunte cu presedintele acesteia nu intrunesc conditiile legale si se afla in situatii de incompatibilitate, conform art. 14 din HG 1344/2007, cu precizarile facute in Contestatiile nominale depuse la comisie.

pe rolul instantei de contencios administrative se afla doua procese referitoare la repunerea in situatia anterioara si la desfiintarea abuziva a postului de director executiv adunct al Directiei Stabiliri si Plati Pensii de la Casa Judeteana de Pensii Brasov. Pana la pronuntarea instantei de judecata, orice alta actiune pe aceasta tema constituie un abuz atat din partea directorului cat si din partea membrilor comisiei de disciplina".

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite