Pista Aeroportului Ghimbav s-a scumpit cu două milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi Căncescu dădea asigurări să pista nu va costa mai mult de 20 de milioane de euro, în ultima şedinţă de CJ s-au aprobat 22 de milioane de euro pentru investiţie.

Din aceşti bani, 4,3 milioane de euro provin dintr-un credit făcut deja de Consiliul Judeţean la BCR, în anul 2009. „Restul sumei, până la echivalentul în lei a 22.000.000 de euro, se va plăti etapizat în următorii patru ani, din bugetul propriu al Consiliului Judeţean Braşov", se arată în proiectul de hotărâre, care a fost aprobată în sedinţa de plen de vineri. „Este necesar să aprobăm această strategie financiară pentru a putea elabora documentaţia aferentă scoaterii investiţiei la licitaţie prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Vom proceda la acest demers la începutul anului viitor", a explicat Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

Licitaţie amânată

Decizia de vineri vine după ce, în urmă cu două săptămâni, preşedintele CJ Braşov cerea bani pentru aeroport de la Guvern. Voia să obţină 135 de milioane de lei (aproximativ 31,3 milioane de euro) pentru finalizarea proiectului aeroportului. „Cu aceşti bani, am putea finaliza întreg proiectul aeroportului. Mâine (10 decembrie - n.r.) vom lansa licitaţia pentru construcţia pistei, al cărei cost va fi, garantat, de sub 20 de milioane de euro", explica Aristotel Căncescu acum două săptămâni. Între timp, lucrurile s-au schimbat: iar pista aeroportului va costa 22 de milioane de euro, iar licitaţia va fi, probabil, în ianuarie 2012.

Şi terminalul a fost mutat

În plus, tot în şedinţa de vineri, mai marii judeţului au hotărât să rezilieze şi un contract de superficie cu IAR Ghimbav pentru un teren de peste 15 hectare, pe care urma să fie construit terminalul aerogării. „Având în vedere revizuirea studiului de fezabilitate, elaborat de SC Iptana SA, (...) prin reamplasarea clădirilor din ansamblul terminalului şi faptul că terenurile (...) aparţinând SC IAR Ghimbav nu vor mai fi afectate de construcţii, propunem demararea procedurilor în vederea rezilierii contractului de superficie nr. 10.634 din 9.11.2010", se precizează hotărârea Consiliului Judeţean.

Conform contractului de superficie semnat în data de 9 noiembrie 2010, CJ se obliga să plătească societăţii IAR Ghimbav un preţ anual de 428.700 de lei + TVA, în patru traşe trimestriale. Prima rată, în valoare de 59.900 de lei, ar fi trebuit achitată până în martie 2011, urmând ca până în data de 16 decembrie 2011, când a fost aprobată rezilierea contractului, din bugetul judeţean să mai „zboare" încă jumătate de milion de lei pentru terenul de care acum aeroportul nu mai are nevoie.

Cheltuielile la aeroport sunt însă mult ma mari. Aproape trei milioane de euro s-au investit la Ghimbav, fără să se vadă ceva concret. Cu aceşti bani, cele două firme care fac lucrări,  Kasim Emaka SRL şi Termoconfort SRL, au nivelat cele peste 200 de hectare de teren şi au împrejmuit terenul. În plus, au relocat reţelele de apă din zonă. Constructorii au explicat că lucrările nu au fost deloc uşoare, în unele zone fiind necesară excavarea şi până la trei metri a terenului, pentru a-l aduce la acelaşi nivel, precum şi umplerea unor gropi.

Iniţial, costul Aeroportului Internaţional Ghimbav fusese estimate la o sută de milioane de euro. După mai multe evaluară şi reevaluări, s-a ajuns în final la suma de 48 de milioane de uro, fără TVA.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite