Începe operaţiunea „aeroportul“ UPDATE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov au anunţat că licitaţia pentru construcţia aeroportului va avea loc săptămâna viitoare şi că la aceasta se vor înscrie cel puţin două firme străine.

Construcţia propriu-zisă este estimată la aproximativ 60 de milioane de euro şi ar trebui finalizată până la alegerile locale care vor avea loc anul viitor.

În prezent se lucrează la viabilizarea terenului pentru aeroport şi la îndiguirea apelor din zonă.

Amenajarea terenului costă 1,6 milioane de euro şi va fi imediat urmată  de lucrările efective pentru construcţia aeroportului.

Prima fază a lucrărilor Aeroportului Internaţional „Braşov-Ghimbav" este în plină desfăşurare. Firma Kasim Emaka SRL şi-a adus utilajele pe terenul viitorului aeroport şi lucrează de zor la viabilizarea acestuia. Practic, aici va „răsări" anul viitor mult-aşteptatul aeroport de la Braşov.

Ne ocupăm de viabilizarea şi împrejmuirea de securitate la forma finală a aeroportului. Aceasta presupune aducerea la cotă a terenului în vederea efectuării restului construcţiei Aeroportului Inernaţional Braşov- Ghimbav. Lucrarea va fi gata în nouă săptămâni", a spus Andi Kadas, reprezentant Kasim Emaka SRL Braşov, firma care a câştigat licitaţia pentru viabilizarea terenului.

În total, Consiliul Judeţean va cheltui 1,6 milioane de euro, în această primă fază şi alte aproximativ 2 milioane de euro pentru îndiguirea şi canalizarea necesară aeropotului.

Săptămâna viitoare, Consiliul Judeţean va anunţa demararea licitaţiei pentru aeroport în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) şi în Jurnalul European. Firma care va câştiga licitaţia va trebui să finanţeze în totalitate proiectarea, construcţia şi operarea aeroportului.

Este important că noi nu venim cu banii, iar firma este obligată să opereze aeroportul pe o perioadă pe care să-şi scotă cheltuielile, plus un profit rezonabil. Firma trebuie, însă, să probeze că are disponibilitatea finanţării pe tot parcursul proiectului. Este un criteriu eliminatoriu în alegerea sa", a spus Ion Georgescu, consultant.

Cum va arăta aeroportul?

Costurile aeroportului se vor ridica la maximum 60 de milioane de euro. „A trebuit să reducem costurile faţă de varianta iniţială cu 30%.  Bineînţeles că vom lăsa şi posibilitatea extinderii şi deja din varianta iniţială de proiectare şi construcţie, aeroportul este gândit şi pentru o extindere ulterioară", a spus Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean.

Aeroportul va avea o pistă de 2600 de metri şi va trebui să primească avioane de tip mediu curier, clasa Boeing 737 sau Airbus 320, din anumite serii. „Dorim ca lungimea pistei să fie un criteriu, să-l stimulam pe constructor să realizeze o pistă cât mai lungă, mai ales că potenţialul terenului este de pista de 3060 de metri", a mai spus Ion Georgescu.

Cine este Kasim Emaka SRL?

Societatea a realizat lucrări asemănătoare la Aeroportul Internaţional Târgu Mures, la MAI Bucureşti - Băneasa, şi la Aeroportul Militar de la Buzău. Managerul firmei are experienţă de cinci ani în domeniul aeronautic.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite