Piese de excepţie la Festivalul de Deamaturgie Contemporană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Horaţiu Mălăele, în mijlocul actorilor Foto: Adi Bulboacă
Horaţiu Mălăele, în mijlocul actorilor Foto: Adi Bulboacă

Horaţiu Mălăele, Maia Morgenstern, George Mihăiţă, Ada Milea, Vlad Zamfirescu, Mihai Călin sunt numai câţiva dintre cei care vor fi prezenţi pe scena braşoveană, în cele nouă zile de Festival.

Evenimentul se desfăşoară la Teatrul „Sică Aşexandrescu", în perioada 10-18 noiembrie.

Programul Festivalului
„Femeia care şi-a pierdut jartierele"
- De Eugène Labiche. Regia: Silviu Purcărete. Teatrul de Comedie Bucureşti
- Sâmbătă, 10 noiembrie, Sala Mare, ora 19.00
„Un bărbat bogat şi singur angajează un servitor aparent certat cu inteligenţa, care îl «salvează» de la căsătoria cu o lenjereasă care i-a furat minţile. În acest carusel al amorului, pigmentat cu multe dulci obscenităţi, inteligent asumate la nivelul interpretării de toţi cei trei actori, personajele fac în permanenţă schimb de roluri"
(Adevărul literar şi artistic - 26 august 2011)

„Cină cu prieteni"
- De Donald Margulies. Regia: Claudiu Goga. ArCub, Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului Bucureşti
- Duminică, 11 noiembrie, Sala Mare, ora 19.00
„Ca şi în scriitură - autorul Donald Margulies a practicat şi arta colajului - şi în spectacol, fiecare situaţie presupune o reasamblare a aceloraşi piese de puzzle, care îşi schimbă mereu desenul în funcţie de poveste şi de cei pe care îi implică direct. (...) Claudiu Goga construieşte cu o minuţie fantastică, cu fiecare actor, personajul acestuia. Fără trucuri, fără aproape nimic care ar putea să aducă pe scenă un detaliu, un şablon, o intenţie din alte roluri. E ca şi cum ar modela o plastilină nouă, proaspătă, neobosită de alte frământări"(România literară - nr. 7/ 2012)

„Absint"
- De Magda Fertacz. Regia: Claudiu Goga. Teatrul „Sică Alexandrescu" Braşov
- Luni, 12 noiembrie, Sala Mare, ora 19.00
„Se prea poate ca, într-o altă lectură scenică, Absint să fie percepută drept expresia unui mal de vivre greu de localizat, imposibil de combătut, un fel de in the mood for dying cu valoare exponenţială, în care s-ar regăsi generaţia Karolinei, tânăra cool ce şi-a pus capăt zilelor încă înainte de a fi intrat în scenă. Departe de a lua forma unui manifest agresiv şi monocord, Absint - cel montat în premieră de Claudiu Goga la Teatrul „Sică Alexandrescu" din Braşov - este totodată ceva mai mult şi ceva mai puţin de-atât. Aş spune că, înainte de orice, e o poveste despre încercarea eşuată de a vieţui pur şi simplu, aşa cum o fac, după toate indiciile, părinţii şi toţi ceilalţi din anturajul Karolinei. Cei care trăiesc, adică, fără orizont şi fără să-şi adreseze vreodată întrebarea: Oare ce n-a fost bine? De aici, spaţiul amplu acordat de regizor registrului domestic, scenelor de infern conjugal, traiului cotidian al unei familii câtuşi de puţin cool. De aici, tonul nu scrâşnit, ci amar-ghiduş al spectacolului, preaomenescul atotizbăvitor pe care îl emană mai ales portretele părinţilor, graţie acestor minunaţi actori care sunt Viorica Geantă-Chelbea şi Mihai Bica."
(Teatrul Azi - nr. 3, 4 / 2012)

„Spiritul de familie"
- De Eric Assous. Regia: Radu Beligan. Teatrul de Comedie Bucureşti
- Marţi, 13 noiembrie, Sala Mare, ora 19.00
„Ingredientele principale sunt cele ale majorităţii comediilor: minciuna, lucrurile ascunse, vinovăţia, aspectele mai puţin plăcute ale vieţii unui cuplu. Este vorba şi despre dificultatea de a comunica. Cei trei fraţi se iubesc, sunt solidari, dar fiecare are ceva de reproşat celuilalt. În situaţia neplăcută în care se află fiecare, susţinut de ceilalţi doi, încearcă să-şi salveze pielea. (...) Éric Assous a creat personaje recognoscibile de către spectator, care îi seamănă sau seamănă celor din jurul lui"
(cotidianul.ro - 25 martie 2012)

„Băiatul din ultima bancă" (foto)
- De Juan Mayorga. Regia: Theodor Cristian Popescu. Teatrul Naţional Bucureşti
- Miercuri, 14 noiembrie, Sala Mare, ora 19.00
„Profesorul de literatură Germán (Mihai Călin) îşi urăşte sincer elevii, aproape analfabeţi funcţional, ale căror compuneri despre cum şi-au petrecut sfârşitul de săptămână le citeşte oripilat. Până când descoperă o lucrare, a lui Claudio cel din ultima bancă (Rareş Stoica), încheiată cu «va urma», în care tânărul îşi povesteşte propriile înclinaţii voyeuriste faţă de familia colegului său, Rafa (Andrei Chiran). Evident, ultima bancă e locul din care vezi tot şi nu eşti văzut de nimeni. Germán se transformă, încetul cu încetul, într-un maestru al lui Claudio, pe care încearcă să-l înveţe să privească viaţa celorlalţi ridicând-o la grad de ficţiune.
(Observatorul cultural - nr. 613/ 2012)

„Când Isadora dansa"
- De Martin Sherman. Regia: Răzvan Mazilu. Teatrul Odeon Bucureşti
- Joi, 15 noiembrie, Sala Mare, ora 19.00
„Simplitate şi măsură - iată, pe scurt, calea pe care au mers artiştii din Când Isadora dansa, odată cu regizorul Răzvan Mazilu, care a mai montat o dată piesa acum câţiva ani, la Atena. Nu ştim cum era spectacolul acela, însă despre acesta putem spune că nu suferă la capitolul coerenţă, că propune interpretări omogene şi echilibrate şi se dezbară de excese. Într-un fel - o mărturie din drumul spre maturizare, începutul unui proces de decantare, tumultuos şi de durată, însă inevitabil şi necesar."
(yorick.ro - 13 februarie 2012)

„A fi sau a nu fi"
- De Nick Whitby. Regia: Vlad Massaci. Teatrul „Toma Caragiu" Ploieşti
- Vineri, 16 noiembrie, Sala Mare, ora 19.00
„Un decor funcţional, mobil, cu elemente esenţiale pentru a marca atmosfera spaţiilor de joc, creează Ştefan Caragiu. Costumele sale în cazul unor personaje au aplicat în desen un sens satiric accentuat. Scenografia lui Ştefan Caragiu şi manevrarea luminilor, sunt ireproşabile. (...) Partitura unor personaje pare uşor ofertantă comicului, dar contextul le complică interpretarea, iar regizorul a urmărit ca actorii să nu trateze superficial sau confuz, rolurile."
(ileanalucaciu.blogspot.ro - 29 mai 2012)

„Cel de lângă tine"
- De David Lindsay-Abaire. Regia: Vlad Zamfirescu. Teatrul „Sică Alexandrescu" Braşov
- Sâmbătă, 17 noiembrie, Sala Studio, ora 17.00
David Lindsay-Abaire, născut în 1969, este unul dintre dramaturgii americani care a primit un Premiu Pulitzer, cel mai prestigios premiu din Statele Unite ce se acordă jurnaliştilor, scriitorilor şi compozitorilor. Acest lucru s-a întâmplat în 2007, premiul fiindu-i decernat pentru piesa Rabbit Hole.
Referindu-se la piesele sale, David Lindsay-Abaire spune că el vrea să vorbească despre „outsideri care încearcă să îşi găsească echilibrul".

„Insula"
- După Gellu Naum. Spectacol-concert de Ada Milea. Teatrul Naţional Cluj-Napoca
- Sâmbătă, 17 noiembrie, Sala Mare, ora 20.00
„Cătălin Herlo, Robinsonul care-şi descoperă mama şi neamurile aferente, dezabuzat, plictisit, îşi cântă sau îşi plânge singurătatea, chiar dacă este agresat de atâtea neamuri şi relaţii care nu fac decât să-i adâncească sentimentul naufragiului pe insula solitudinii. Este vocea multor oameni moderni eşuaţi pe o insulă doar a lor, spaţiu unde nu pătrunde nimeni"
(Art Act Magazine - 12 octombrie 2012)

„Carmina Burana"
- De Carl Orff. Regia: Gigi Căciuleanu. Teatrul Naţional Târgu-Mureş
- Duminică, 18 noiembrie, Sala Mare, ora 19.00
„Nu ştiu dacă înaintea lui Gigi Căciuleanu au mai fost artişti care să fi nutrit ambiţia de a se servi de Carmina Burana nu pentru un spectacol jucat pe scena unui teatru liric (...), ci pentru unul zămislit pe scena unui teatru dramatic. Şi nu oricum, nu făcând ceea ce se cheamă un spectacol de teatru-dans, în care dansatorilor li se solicită să fie actori, ci, dimpotrivă, unul de teatru coregrafic, în care «actorii sunt, deopotrivă, chemaţi să gândească şi să acţioneze în termeni coregrafici. Să fie adică Ego». Mai exact, să se supună baghetei unui Prospero modern, unui Prospero al vremilor noastre care le cere să îşi descătuşeze trupurile, să uite de servituţile lor, să facă abstracţie de detaliul că ele nu sunt neapărat acelea ale unor dansatori profesionişti şi cu toate acestea să caligrafieze şi să istorisească cu ele felurite poveşti ale vieţii."
(Teatrul azi - nr.5-6-7/2012)

Grăbeşte-te să-ţi iei biletele! Anul trecut s-a jucat cu casa închisă
Spectacol Tarife bilete:

„Femeia care şi-a pierdut jartierele" Categoria I - 50 lei, categoria II - 45 lei, balcon - 25 lei, bilete fără loc - 15 lei*)

„Carmina Burana" Categoria I - 50 lei, categoria II - 45 lei, balcon - 25 lei, bilete fără loc - 15 lei*)

„Cel de lângă tine" Preţ unic - 10 lei**)

„Cină cu prieteni" Preţ unic - 40 lei**)

„Absint" Preţ unic - 15 lei**)

Celelalte spectacole ale festivalului Categoria I - 40 lei, categoria II - 30 lei, balcon -15 lei, bilete fără loc 10 lei*)

Biletele fără loc, în număr maxim de 50 de bilete/ spectacol, vor fi puse în vânzare după epuizarea tuturor biletelor cu loc, şi doar cu 1 oră înainte de începerea spectacolului.
Pentru spectacolele „Cel de lângă tine", „Absint" şi „Cină cu prieteni" nu se pun în vânzare bilete fără loc.
Vă puteţi procura bilete de la Agenţia de Bilete a Teatrului „Sică Alexandrescu".

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite