Ocolitoarea Braşovului va avea regim de autostradă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto:Primăria Braşov
Foto:Primăria Braşov

Lucrările la Tronsonul III al ocolitoarei municipiului Braşov sunt cele mai avansate din proiectul de transformare al ocolitoarei Braşov într-o şosea cu regim de autostradă.

Tronsonul al treilea al ocolitoarei are o lungime de 6,34 km şi face legătura dintre DN13 - printr-un pod suspendat - şi DN1. Firma care a câştigat licitaţia de lucrări a executat déjà un tronson experimental de balast stabilizat, iar într-o săptămână va începe lucrările pentru turnarea balastului stabilizat pe întreg tronsonul, aceasta fiind ultima fază înaintea asfaltării.

„În acest moment, la Stupini s-au realizat deja elementele de sprijin ale podului de la intersecţia cu DN 13, iar de la kilometrul 1 al Ocolitoarei până la 1+800 km, la intersecţia cu strada Plugarilor, s-a finalizat terasamentul şi urmează asfaltarea. La kilometrul 2, unde va fi un pod peste Valea Cheu, mai trebuie montate grinzile, iar la intersecţia cu strada Lânii, unde la fi un pasaj peste Ocolitoare, lucrările sunt executate în proporţie de 75%. Au fost aduse deja 16 grinzi, în următoarele patru zile vor veni şi celelalte 16, iar apoi vor începe lucrările de montare. Bretelele de acces şi semnalizările sunt şi ele realizate în proporţie de 60%, iar una dintre culeele de la DN1 a fost finalizată", a declarat primarul municipiului Braşov, George Scripcaru.

Lucrările sunt într-un stadiu avansat şi în sectorul care va lega strada Lânii de Institutul Cartofului, şi pe cel de la Institutul Cartofului spre DN 1.„În trei luni şi jumătate s-a lucrat într-un ritm intens, astfel încât cu siguranţă totul va fi finalizat până la data din contract. Există chiar posibilitatea ca execuţia să fie finalizată înainte de termen", a declarat primarul George Scripcaru. Valoarea lucrărilor la acest segment de drum este de 98 de milioane de lei.

Şi la primul tronson lucrările sunt în grafic

Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc. Valoarea acestui tronson este de aproape 130 de milioane de lei.

Tronsonul II, în aşteptarea unei hotărâri de guvern

Deşi iniţiate de municipalitatea Braşov, cele trei proiecte, respectiv tronsoanele I, II şi III ale ocolitoarei au fost incluse într-un proiect unitar accesat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, din fonduri nerambursabile, prin Programul Operaţional Sectorial - Transporturi. Din fondurile europene obţinute de MTI sunt finanţate aproape 70% din cheltuieli, restul fiind asigurate de la bugetul de stat.

Dacă pe tronsoanele I şi III lucrările se desfăşoară în ritm susţinut, Guvernul a amânat deocamdată preluarea tronsonului II, realizat deja la o bandă pe sens şi care trebuie dublat. Tronsonul al doilea leagă DN 11 de DN 13 şi are 5,7 kilometri. Tronsonul ar trebui preluat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA (CNADNR), pentru realizarea lucrărilor.

„Sperăm ca în perioada următoare Guvernul României să se facă o evaluare corectă, atât a necesităţii cât şi a impactului pe care acest proiect îl va avea asupra braşovenilor şi asupra transporturilor din România şi să ia decizia de a continua acest proiect. Nu trebuie să că există şi riscul pierderii finanţări europene pentru întregul proiect, în cazul în care nu se realizează şi dublarea tronsonului II", a declarat primarul George Scripcaru.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite