Ultimele bucăţi din centura Braşovului, promise pentru primăvară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Până în martie, licitaţiile ar trebui finalizate, iar muncitorii să se apuce serios de lucrări, ca să termine treaba în maximum doi ani. 336 de milioane de lei sunt necesare, pentru ca Braşovul să aibă varianta de ocolire finalizată

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR) a lansat din nou licitaţia pentru ultimele tronsoane de centură, după ce aceasta a fost blocată, din cauza faptului că Ministerului Transporturilor i-a fost impusă şi dublarea tronsonului II de ocolitoare, de către Comisia Europeană. Această investiţie fusese cuprinsă, iniţial, în Planul Integrat de Dezvoltare al Braşovului, iar la începutul acestui an, edilii braşoveni au înaintat Ministerului Transporturilor documentaţia necesară exproprierilor pentru dublare, astfel că licitaţia să se poată desfăşura. Primarul George Scripcaru a precizat că lucrările ar trebui adjudecate zilele acestea, iar din primăvară să înceapă construcţia efectivă. „Consturile sunt finanţate 70% din fonduri europene şi 30% din fonduri ale Ministerului Transportului, prin Programul Operaţional Sectorial (POS) Transport", a precizat primarul.

18 firme sunt interesate

Cele două noi tronsoane de centură vor avea din start câte patru benzi, iar, în total, se vor construi 13,63 km de drum. Astfel, contractul pentru Lotul 1: Tronson I de ocolitoare DN 1 - DN 11 (între sensul giratoriu de pe strada Zizinului şi cel de pe DN 11 spre Hărman fără a mai fi nevoie de un ocol pe Drumul CET-ului), cu o lungime de 7,292 km, are o valoare estimată de 147,750,986.64 lei, fără TVA. Cel pentru Lotul 2, respectiv Tronsonul III al Ocolitoarei, DN 13 - DN 1 (6,34 km), are un preţ de 108,590,255.42 lei fără TVA. Pentru dublarea celor 6,4 km de centură, tronsonul II, ar fi necesare aproape 80 de milioane de lei, ţinând cont că pe traseu sunt şi două pasaje. Pentru primele două loturi s-au arătat interesate în total 18 firme.
Execuţia lucrărilor pentru fiecare lot va dura doi ani, la care se adaugă 24 luni perioada de garanţie.

Execuţia tronsonului III de ocolitoare a municipiului Braşov cuprins între DN13-DN1 va continua tronsonul II şi practica va scoate traficul greu din oraş. Intersecţia celor două tronsoane se va face prin actuala intersecţie amenajată cu un sens giratoriu, de pe Calea Feldioarei (DN13). Apoi, ocolitoarea se va intersecta cu str. Plugarilor, stradă ce face legătura între Cartierul Stupini şi centrul municipiului Braşov, tot printr-un giratoriu, iar apoi va traversa apoi Valea Spurcată printr-un pod de 28 m lungime. Va intersecta la nivel drumul judeţean DJ 103C şi va traversa drumul de acces la Institutul de Cercetări Agricole, iar în ambele intersecţii se vor amenja giratorii. Traversarea căii ferate Braşov - Sibiu spre DN 1 se va realiza printr-un pasaj superior, iar accesul dinspre şi înspre DN 1 se va prevedea prin realizarea unor bucle şi bretele de acces.

Istoricul centurii Braşovului

Primele lucrări la centura ocolitoare a Braşovuilui au început în anul 2003, cu construcţia unui pasaj peste calea ferată la intrarea în oraş dinspre Predeal, care a costat 7 milioane de lei. Lucrările au tărăgănat până în 2005, când constructorii s-au apucat efectiv de construcţia drumului ocolitor de 4,7 km. Maşinile au putut circula pe şoseaua cu patru benzi, care a costat 32,6 milioane de lei, abia la finele lunii august 2008.
Lucrările la cel de-al doilea tronson al ocolitoarei au început abia pe 17 aprilie 2008. Muncitorii s-au mişcat mai repede, pentru că şoseaua avea doar două benzi, iar cei 6,4 km au fost terminaţi în aproximativ 15 luni. Costurile au fost însă de 81,8 milioane de lei.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite