Propuneri pentru rentabilizarea traseelor RAT Braşov. Aflaţi de aici noile trasee

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia „Transira" a trimis o serie de propuneri edililor pentru ca braşovenii să aştepte mai puţin în staţii. Regia de transport ar putea scoate mai mult profit, dacă şi-ar reorganiza actualele trasee de troleibuz, unele fiind, acum, total ineficiente.

Reprezentanţii Asociaţiei „Transira", care militează pentru transportul în comun ecologic, a făcut un studiu prin care a reorganizat traseele RAT Braşov pentru o mai bună eficienţă atât pentru regie, cât şi pentru călători.

Având în vedere recenta achiziţionare a încă 11 troleibuze şi faptul că restul de 24 de troleibuze active sunt folosite doar cu rândul şi doar într-un schimb, dorim să propunem o mai bună utilizare a lor, introducerea concomitentă a mai multor vehicule în trasee şi scurtarea timpului de aşteptare în staţii", a precizat Silviu Sîntea, preşedintele „Transira".

Trafic restrâns în Tractorul

De exemplu, în zona Rulmentul-Tractorul nu se mai justifică existenţa paralelă a cinci linii, după desfiinţarea marilor uzine. Ţinând cont că, în zona Parcului Tractorul, au apărut noi obiective de interes, ce nu sunt deservite de transportul public, cum ar fi patinoarul, Serviciul de Înmatriculări şi Paşapoarte, dar şi o universitate, „Transira" propune să se reînfiinţeze capătul de linie, de troleibuze, pe strada Turnului, în zona magazinului Plus.

Propunem restrângerea traficului între Tractorul şi Rulmentul la doar două trasee (unul de autobuz şi unul de troleibuz), oferind şase vehicule pe oră şi sens", se arată în propunere.

De asemenea, actualele trasee de troleibuze, de pe B-dul Griviţei, au o frecvenţă de 60 minute şi au capăt de linie la Stadionul Tineretului, cu toate că destinaţia cea mai solicitată este Bartolomeu. Reprezentanţii „Transira" propun prelungirea liniilor de trolibuz până la giratoriul de la Complexul Bartolomeu.

Trasee inutile pe Carpaţilor

Totodată, după modernizarea Căii Bucureşti, liniile de troleibuz au fost dirijate pe strada Carpaţilor, dar, din păcate, merg mai mult goale. „O eventuală redeschidere a traficului cu troleibuze pe Calea Bucureşti, chiar o extindere spre Carrefour ar fi de dorit, însă parcul actual de vehicule nu o poate susţine. În primă etapă se pot însă face retuşări ale traseelor existente, micşorarea intervalelor de circulaţie şi reconectarea celor două braţe ale reţelei, de pe strada Carpaţilor şi B-dul Saturn", a spus Silviu Sîntea.

Lista liniilor de troleibuze propuse

Linia 2 (nouă, înlocuieşte parţial linia 2 de autobuz şi liniile 7, 8, 30)

Camera de Comerţ - Iuliu Maniu - 13 Decembrie - Rulmentul şi retur pe Castanilor - Bul. 15 Noiembrie - stânga înapoi pe Iuliu Maniu; 2 vehicule articulate, interval 20 minute la ore de vârf.

Linia 3 (prelungită şi suplimentată)

Valea Cetăţii - Muncii - Carpaţilor - Calea Bucureşti - Toamnei - Kogălniceanu - Griviţei - Sportul Popular - Stadionului - Complex Bartolomeu şi retur pe Castanilor - 15 Noiembrie ;3 vehicule articulate, interval 24 minute.

Linia 7 (modificată)

Roman - Poienelor - Carpaţilor - Calea Bucureşti - Toamnei - Kogălniceanu - Griviţei - 13 Decembrie - Turnului - Parcul Sportiv şi retur pe Castanilor - 15 Noiembrie; 2 vehicule solo, interval 30 minute.

Linia 8 (modificată)

Saturn - Vlahuţă - Gării - 13 Decembrie - Turnului - Parcul Sportiv şi retur ; 5 vehicule articulate, interval 12 minute.

Linia 11 (modificarea liniei 5 barat)

Roman - Poienelor - Saturn - Zizinului - Toamnei - Kogălniceanu - Griviţei - Sportul Popular - Stadionului - Complex Bartolomeu şi retur pe Castanilor - 15 Noiembrie - Zizinului; 3 vehicule articulate, interval 20 minute.

Linia 13 (nouă; înlocuieşte linia 23 barat)

Triaj - Hărmanului - Gării - Vlaicu - Griviţei - Sportul Popular - Stadionului -  Complex Bartolomeu şi retur; 3 vehicule solo, interval 20 minute.

Linia 30 (modificată)

Valea Cetăţii - Muncii - Carpaţilor - Calea Bucureşti - Toamnei - Kogălniceanu - Griviţei - 13 Decembrie - Turnului - Parcul Sportiv şi retur pe Castanilor - 15 Noiembrie; 2 vehicule articulate, interval 30 minute (circulă defazat faţă de linia 7, pentru a genera pe trunchiul comun intervale de 15 minute)

Linia 32 (preluată identic cu troleibuze)

Valea Cetăţii - Muncii - Carpaţilor - Calea Bucureşti - Toamnei - Kogălniceanu - Victoriei - Gara şi retur pe Kogălniceanu - 15 Noiembrie; 4 vehicule articulate, interval 12 minute

Linia 33 (prelungită şi comasată cu linia de autobuz 10)

Valea Cetăţii - Tâmpei - Alecsandri - Carpaţilor - Poienelor - Saturn - Vlahuţă - Hărmanului - Triaj şi retur; 3 vehicule solo, interval 30 minute

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite