Podul Fartec se lărgeşte cu cinci milioane de euro
0Investiţia era programată încă din anul 2009, dar a fost abandonată de către autorităţi. Edilii vor încerca să obţină fondurile de la UE şi totodată, să mai obţină prin programele europene alte 17 milioane de euro în dublarea tronsonului II al centurii Braşovului.
Consilierii locali braşoveni vor scoate de la naftalină, în şedinţa de astăzi, un proiect mai vechi, care ar fi trebuit implementat încă din anul 2009, respectiv lărgirea podului de la Fartec la câte două benzi pe sens. Chiar dacă la vremea respectivă viceprimarul Miklos Gantz se bătea cu pumnul în piept în conferinţele de presă că lucrarea va fi realizată până la finele lui 2010, şi chiar se desemnase şi constructorul, respectiv firma Recon, cu timpul proiectul a fost îngropat, iar autorităţile nu au mai pomenit de el.
Investiţie impusă de trafic
Conform noii evaluări, investiţia totală pentru amenajarea celor două benzi de circulaţie este de 5,6 milioane de euro. În cursul lunii august 2011 proiectul va fi depus la Agenţia de Dezvoltare Regională Centru în vederea finanţării acestuia prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere". Astfel, edilii nu ar mai trebui să asigure decât o finanţare de 2%, respectiv de aproximativ 112.000 de euro. „Ca urmare a sporirii intensităţii şi agresivităţii traficului după 1990, capacitatea de circulaţie în secţiunea pasajului a fost depăşită, începând cu anul 1995. S-a evidenţiat de la această dată necesitatea sporirii capacităţii de circulaţie a pasajului. Evoluţia ulterioară a traficului a accentuat această necesitate", se precizează în raportul de specialitate ce stă la baza hotărârii consiliului local privind aprobarea proiectului şi a cheltuielilor pentru Pasajul Fartec. Reprezentanţii Primăriei susţin că lărgirea pasajului este cu atât mai importantă cu cât în zona cartierului Tractorul există planuri mărţe de dezvoltare a zonei, respectiv viitorul cartier Coresi, care va fi amplasat pe platforma vechii uzine de tractoare. În acest sens, se va face şi o arteră directăr între străzile 13 Decembrie şi Hărmanului şi totodată, au început lucrările la Pasajul Independenţei, care practic va interconecta strada Independenţei cu actualul Pod Fartec.
Începerea lucrărilor, o enigmă
Totodată, edilii îşi propun ca la pachet cu Pasajul Fartec să depună o cerere de finanţare şi pentru dublarea la patru benzi a celui de-al doilea tronson al centurii ocolitoare care face legătura între DN 11 şi DN 13. „Dublare variantei de ocolire a municipiului Braşov Faza I (sector DN11-DN13) este inclusă pe lista prioritară a Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creştere Braşov, iar la finele lunii august 2011, acesta va fi depus pentru obţinerea de fonduri prin Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa Prioritară 1", se precizează în proiectul hotărârii Consiliului Local. Costul total pentru a realiza cele două benzi pe cei 6,4 km, cât are acest tronson, este de peste 17,4 milioane de euro. Deocamdată, nu se ştie când şi vor începe toate aceste lucrări de anvergură.
Supervizare de peste şase milioane de lei
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a lansat licitaţia pentru supervizarea contractului de construcţie a ultimelor bucăţi de centură, respectiv tronsonul care ar trebui să facă între giratoriul de la Zizinului şi cel de pe DN11, spre Hărman, pentru a scoate traficul greu de pe Drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului, precum şi ultimul tronson de centură între DN 13 Stupini şi DN 1 spre Codlea. Valoarea estimată a contractului se ridică la 6.611.021 lei fără TVA. Proiectul este finanţat de către Fondul European de Dezvoltare Regională, 69.25%, şi de Guvernul Romaniei. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 12 septembrie 2011. Valorea lucrărilor este însă de peste 108 milioane de lei.
Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!
Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:
