Muncitorii lucrează de zor la ocolitoarea Braşovului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primii piloni care vor asigura susţinerea pasajului de legătură dintre tronsoanele doi şi trei ale ocolitoarei Braşov sunt în curs de turnare, la aproximativ o lună de la predarea amplasamentului şi organizarea de şantier. 

Cel mai intens se lucrează la tronsoanele I şi III, care trebuie să fie gata până în martie 2013, iar drumul va trebui să fie executat în regim de autostradă. La tronsonul III se lucrează deja la toate pasajele supraterane, respectiv la intersecţiile cu DN 1, cu Strada Lânii, cu drumul către Institutul Cartofului şi cu DN13. Cele mai avansate sunt lucrările de la pasajul suprateran care va face legătura între tronsonul trei şi tronsonul doi din ocolitoare, peste sensul giratoriu de pe DN13, unde au fost realizate o parte din foraje şi a început şi turnarea primilor piloni.


„Sper ca firmele care lucrează la cele două tronsoane să termine cât mai repede lucrarea deoarece prin realizarea acestor tronsoane rezolvăm o problemă extrem de importantă, atât la nivelul municipiului, cât şi al regiunii. Acest proiect va fi completat cu tronsonul II, ce va fi preluat în scurt timp de către Ministerul Transporturilor şi dublat. Odată cu finalizarea lucrărilor la toate cele trei tronsoane, putem spune că tot traficul greu de tranzit nu va mai circula pe nici o stradă din interiorul oraşului, iar circulaţia se va desfăşura la standarde europene", a declarat primarul Braşovului, George Scripcaru.

În parele, primii proprietari de terenuri aflate pe traseului tronsoanelor I şi III ale ocolitoarei îşi vor primi banii datoraţi de stat pentru expropriere. Comisia de verificare a dreptului de proprietate şi acordare a despăgubirilor pentru exproprierea terenurilor în vederea construirii tronsoanelor I şi III ale ocolitoarei şi-a început activitatea de la începutul acestei luni. „Anterior, au fost făcute demersurile prevăzute de lege în privinţa exproprierilor pentru demararea lucrărilor de construire - respectiv identificarea terenurilor din proprietatea municipiului Braşov şi Ghimbav, urmând ca în etapa următoare să fie despăgubiţi ceilalţi proprietari, persoane fizice sau persoane juridice. Tot în acestă perioadă se desfăşoară procedura de înscriere în cartea Funciară a culoarului de expropriere", a mai spus George Scripcaru. Pe traseul celor două două tronsoane ale ocolitoarei se află 614 loturi, în suprafaţă de 53,4 hectare. Valoarea despăgubirilor, acordate conform HG 27/2012, este de aproximativ 37 milioane lei.

image



Vă reamintim că lucrările la cele două tronsoane au început la sfârşitul lunii martie. Este vorba despre continuarea tronsonului I, care face legătura între DN1 şi DN 11, şi de construcţia tronsonului al treilea, care va lega DN 13 de DN1. În total, cele două tronsoane înseamnă construcţia a 13,63 km de drum, cu câte două benzi pe sens, în regim de autostradă.

image


Valoarea celor două lucrări este de 227 milioane lei fără TVA, iar execuţia este realizată de firmele Alpine Bau GMBH (segmentul din tronsonul I, în lungime de 7,29 km) şi SC Vectra Service SRL (tronsonul al treilea al ocolitoarei, în lungime de 6,34 km). Ambele lucrări au fost licitate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în toamna anului trecut şi au termen de finalizare un an. Fondurile au fost asigurate de Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Banii provin 69,25% din fonduri nerambursabile (Fondul European de Dezvoltare Regională) şi 30,75% din bugetul de stat.

image
image
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite