Braşov: CAMPANIE: Mii de braşoveni „condamnaţi” la duşuri reci
0Furnizorul de gaz nu a fost înduplecat de rugăminţile conducerii CET şi a tăiat astăzi alimentarea cu gaz către CET Braşov. Cei nemulţumiţi de această situaţie şi care au facturile achitate la zi pot depune reclamaţii la Protecţia Consumatorului.
De astăzi, furnizorul de gaz a închis robinetul de alimentare al CET Braşov, astfel că 20.000 de apartamente racordate la sistemul centralizat de încălzire au rămas fără apă caldă. În schimb, printre braşovenii condamnaţi să se spele de astăzi cu apă rece se numără şi foarte mulţi care au facturile la zi. Decizia „GDF SUEZ Energy România” a fost motivată de faptul că CET are de achitat facturi de 60 de milioane de lei. „S-a luat decizia de a sista furnizarea gazelor naturale în data de 25.06.2009, ora 9.00, către opt puncte termice, cel mai important dintre acestea fiind CET Braşov. Aceste puncte de consum deservesc asociaţiile de locatari care au înregistrat datorii către furnizorul de agent termic de la începutul anului şi până în prezent”, se precizează într-un comunicat de presă postat pe site-ul companiei.
Sprijin pentru bun-platnici
Totuşi, braşovenii care se simt nedreptăţiţi că au rămas fără apă caldă, cu toate că şi-au achitat toate datoriile, pot apela la Protecţia Consumatorului. „Braşovenii racordaţi la sistemul centralizat de încalzire, care şi-au achitat la zi factura şi rămân fără apă caldă, pot depune la noi reclamaţii. Şi eu sunt în aceeaşi situaţie, sunt cu factura la zi. Vedem ce putem face. Trebuie informaţi cetăţenii că reclamaţiile trebuie făcute nominal, nu de către asociaţiile de proprietari de care aparţin”, ne-a declarat Marius Dunca, director coordonator al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului.
CET nu cedează cu taxele
Chiar dacă situaţia este mai mult decât gravă, conducerea CET nu vrea să cedeze şi să le acorde sprijin celor care doresc să-şi monteze centrală de apartament. „Taxele de debranşare sunt stabilite de către Consiliul de Administraţie şi nu se ia în discuţie reducerea lor. Din contră, cu aceşti bani putem să ne mai achităm din datorii. Dacă tot renunţăm şi reducem din taxe o să ne afundăm şi mai tare în datorii”, susţine Florin Cuţitei.
Apa caldă... în iulie
Conducerea furnizorului de gaz nu vrea să cedeze, cel puţin până ce nu va primi în conturi măcar o mică parte din banii datoraţi. „Am continuat negocierile cu furnizorul de gaz, dar condiţia lor a fost foarte clară, respectiv să plătim măcar o parte din datorie”, ne-a declarat Florin Cuţitei, directorul CET Braşov. Acesta a precizat că aproximativ 75% din clienţii care au rămas din această dimineaţă fără apă caldă au datorii la plata încălzirii şi a apei calde.
Furnizorul îşi pune acum ultimele speranţe în subvenţiile care ar trebui alocate de la bugetul de stat şi de la cel local. Banii, respectiv trei milioane de lei de la Guvern şi alte trei milioane de la Consiliul Local, nu se pot aloca decât după data de 1 iulie, deoarece fondurile alocate pentru acest trimestru au fost epuizate. De asemenea, conducerea CET cere sprijinul populaţiei pentru a-şi achita datoriile. În cel mai bun caz, la finele săptămânii viitoare se va relua livrarea apei calde.