Mici ponturi pentru şomerii braşoveni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şomerii au şansa să-şi găsescă mult mai uşor de lucru dacă respectă câteva reguli esenţiale pentru angajatori. Scrierea unui CV concis, redacarea unei scrisori de intenţie, selectarea cu atenţie a anunţurilor de angajare sunt paşi care pot duce la angajarea cu succes.

Crearea unui curriculum vitae este prima etapă necesară înainte de a pleca în cursa după un job potrivit. Cu toate acestea, să scrii un CV uşor de citit, clar şi concis, nu este un lucru tocmai uşor. De obieci, niciun recrutor sau angajator nu parcurge un CV de la un capăt la altul şi de aceea, este esenţial să avem în vedere o structură cât mai bună.

Privirea angajotorilor va rămâne întotdeauna pe responsabilităţile şi rezultatele pe care le-a avut candidatul la locul de muncă anterior, dar şi formaţia profesională a acestuia. Important este ca angajatorului să-i sară în ochi şi tipul firmei în care aţi lucrat, dar mai ales numărul de telefon care să-i permită să obţină informaţii suplimentare şi să vă propună o întâlnire pentru interviu. Mai mult, recrutorii îi sfătuiesc pe şomeri să-şi adapteze CV-urile în funcţie de jobul ţintit. Prima regulă de aur în redactarea unui CV este să fie specificată competenţa dumneavoastră principală sau obiectivul profesional.

Speciliştii sunt de părere că un CV nu este de ajuns pentru a convinge un angajator, motiv pentru care este obligatoriu ca acesta să fie însoţit de o scrisoare de intenţie care să scoată în evidenţă atuurile candidatului. Scrisoarea de cadidatură trebuie să conţină neapărat cunoştinţele dumneavostră despre activitatea firmei, nivelul de plus-valoare pe care îl puteţi aduce în firmă şi calităţile profesionale pe care doriţi să le dezvoltaţi. Practic, scrisorile de intenţie le permit angajatorilor să completeze informaţia dată de CV şi să decidă ce candidat să convoace la interviu.

Interviul de angajare, o bilă albă

Interviul este ultima fază a unei proceduri de angajare. Cu ajutorul său, angajatorul îşi poate face o idee completă asupra calităţilor ţi potenţialului real al candidatului. Atunci când vă prezentaţi la un interviu trebuie să respectaţi trei reguli de aur: să fiţi punctual, să vă alegeţi ţinuta cu grijă şi să aveţi documente care să ateste anumite competenţe cerute de post. De asemenea, este foarte important să ştiţi detalii despre firmă şi mai ales de ce vă doriţi postul respectiv. Atitudinea relaxată, disponibilitatea şi o argumentaţie adaptată postului pot reprezenta cheia succesului, la angajare.

Locuri de muncă vacante în Braşov

Potrivit Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Braşov, pentru şomeri sunt disponibile 132 de locuri de muncă vacante. Cele mai multe sunt pentru muncitorii necalificaţi, care au ocazia să lucreze ca zidari, să pună gresie, faianţă sau parchet, dar şi să ajute la demolarea clădirilor. Braşovenii calificaţi în domeniul serviciilor pot deveni bucătari, ospătari sau lucrători în bucătărie. Pentru cei cu studii superioare sunt disponibile cinci posturi de ingineri, în domenii ca industrie, construcţii civile, agricole sau hidrotehnice. Cei care au absolvit şcoli tehnice pot lucra ca operatori maşini unelte cu comandă numerică sau ca mecanici auto. Angajatorii din Braşov mai caută electricieni, frezori, lăcătuşi mecanici şi manipulanţi de mărfuri etc.  Pentru mai multe informaţii, şomerii pot consulta site-ul www.ajofm-bv.ro sau pot merge la sediul AJOFM de pe Strada Lungă.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

image
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite