Braşov: Curs de „îngrijitor bătrâni la domiciliu” pentru şomeri
0
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă a încheiat un protocol de colaborare cu Societatea Naţională de Cruce Roşie, filiala Braşov, în vederea organizării cursului de formare profesională în meseria de „îngrijitor bătrâni la domiciliu”.
Conducerea AJOFM îşi doreşte ca un număr de 24 de persoane aflate în baza de date a Agenţiei, să-şi crească şansele de ocupare a unui loc de muncă, prin participarea la cursul de „îngrijitor bătrâni la domiciliu”. „Prin acest proiect încercăm să oferim o mână de ajutor atât femeilor înregistrate în baza noastră de date, cât şi bătrânilor care urmează să beneficieze de serviciile acestora. Sperăm să avem succes şi să organizăm periodic astfel de cursuri”, a declarat Iosif Ciurean, directorul coordonator al AJOFM Braşov.
Cursul este gratuit
Cursul va începe pe data de 28 august, la ora 10.00 şi se va desfăşura pe o perioadă de trei luni. El este organizat, în mod gratuit, pentru persoanele aflate în baza de date a Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Braşov, iar orele vor avea loc atât la sediul AJOFM, cât şi la Filiala Crucii Roşii Braşov.
Condiţii de participare
Printre condiţiile de participare la cursul de „îngrijitor bătrâni la domiciliu” se numără faptul că cele 24 de persoane trebuie să fie înregistrate la AJOFM Braşov, fie ca şomeri indemnizaţi, fie neindemnizaţi şi să aibă absolvite studiile medii obligatorii. În plus, cele 24 de femei trebuie să aibă până în 45 de ani. „Am ales ca, doar femeile până în 45 de ani, să participe la acest curs deoarece, cu vârstnicii, trebuie să ai răbdare şi o anumită predispoziţie spre un asemenea serviciu”, a precizat şeful AJOFM Braşov.
Participanţii urmează să fie selectaţi
Deoarece persoanele care vor lua parte la curs nu au fost încă selectate, această procedură va avea loc în zilele următoare. Toate femeile înregistrate ca şomere, vor fi informate cu privire la acest curs şi doar primele 24, care îndeplinesc criteriile de mai sus, vor fi selectate. Pentru înscriere, femeile au nevoie de o recomandare emisă de compartimentul de informare şi consiliere privind cariera şi de următoarele documente: actul de identitate, în original şi copie, certificat de naştere, în original şi copie, actele de studii, în original şi copie, actul medical din care să rezulte starea sănătăţii persoanei şi faptul că aceasta este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea meseriei în care doreşte să se califice şi o cerere de înscriere la programul de formare profesională şi angajament. La sfârşitul cursului, cele 24 de femei vor primi un certificat sub egida Ministerului Muncii care să le faciliteze accesul spre angajare.
Cursuri de manager
Pe viitor, AJOFM Braşov intenţionează să ofere consultanţă în vederea deschiderii unei afaceri proprii unui număr de 150 de persoane, aflate în evidenţa Agenţiei. De aceste servicii vor beneficia 80 de persoane din municipiul Braşov, 50 de persoane din Făgăraş şi 20 din Rupea. În urma consultanţei, persoanele vor putea să-şi deschidă, fie o Asociaţie Familială, fie să ofere servicii ca PFA.