Construirea centurii ocolitoare a Braşovului costă dublu faţă de Sibiu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Edilii braşoveni vor să execute lucrările cu fonduri structurale, lucrarea fiind cuprinsă în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Municipalitatea sibiană achită aproximativ 1,49 milioane de euro pentru construcţia unui kilometru, în timp ce la Braşov costul e de 3,1 milioane.  

Braşovul reuşeşte să surclaseze Sibiul din punct de vedere al drumurilor. Nu este vorba, însă, de starea şoselelor, ci de costurile de execuţie ale lucrărilor, care la poalele Tâmpei sunt de-a dreptul exorbitante.

Recent, Consilul Local Braşov a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru execuţia ultimului tronson al ocolitoarei, care va face legătura între DN 13 şi DN 1 şi care va scoate tot traficul greu din oraş. Costurile de execuţie sunt previzionate la suma de 18,7 milioane de euro pentru cei şase kilometri.

Dacă este să facem un calcul simplu, un kilometru de centură, la Braşov, ar costa aproximativ 3,1 milioane de euro. La aceştia bani se mai adaugă alte zece milioane pentru expropieri şi proiectul tehnic.

În schimb, la Sibiu, centura, ale cărei lucrări sunt executate chiar de către firma braşoveană Vectra, sunt de 9,85 milioane de euro, pentru un tronson tot de şase kilometri. Cu alte cuvinte, costul construcţiei pe kilometru este de 1,6 milioane de euro, aproape la jumţătate faţă de preţul estimat la Braşov.

Lucrări asemănătoare

Pe centura Sibiului sunt proiectate două sensuri giratorii, la intersecţia cu alte drumuri, dar şi două podeţe. La Braşov, situaţia este asemănătoare, trei sensuri giratorii, un pod şi un pasaj, care într-adevăr este mai complex, fiind prevăzut cu mai multe bucle şi bretele la intersecţia cu DN 1. Un alt „atuu" al Braşovului ar fi că tot tronsonul ar avea câte două benzi pe sens, iar la Sibiu, 3,6 km vor avea doar câte o bandă pe sens, dar trebuie să ţinem cont de faptul că 2,4 km vor avea profil de autostradă.  „Deocamdată, au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici şi urmează procedurile de evaluare a terenurilor ce urmează a fi expropriate. Pentru aceste sume se vor accesa fonduri strcuturale, acest tronson de ocolitoare fiind cuprins în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană prin care zonei Metropolitane Braşov i-au fost alocate mai mult de 80 de milioane de euro", a explicat Sorin Toarcea.

Lucrările vor începe cel mai devreme la sfârşitul acestui an sau la începutul lui 2011. Primăria are de evaluat aproximativ 20 de hectare de teren care se află pe traseul celui de-al treilea tronson al ocolitoarei. După aceea, edilii vor demara licitaţia pentru selectarea constructorului.

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

image
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite