Brasov: Doi braşoveni au câştigat „Paris-Dakar-ul din Carpaţi”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Brasov: Doi braşoveni au câştigat „Paris-Dakar-ul din Carpaţi”
Brasov: Doi braşoveni au câştigat „Paris-Dakar-ul din Carpaţi”

Un echipaj format din doi braşoveni, respectiv pilotul Florin Guran şi navigatorul Constantin Zaharia, a câştigat ultima ediţie a „Transcarpatic Rally”, competiţie despre care specialiştii spun că poate fi numit, fără a greşi, „Paris-Dakar-ul din Carpaţi”.

Florin Guran pilotează în concursurile de gen, încă din 2003, câştigând în 2004 şi 2005 secţiunile de concurs, la care au luat parte maşinile pe benzină, însă navigatorul său, Constantin Zaharia, a fost debutant. „Ediţia din acest an a fost destul de dificilă, fiindcă porţiunile de macadam pe care se poate rula cu viteză mare au alternat cu drumuri forestiere greu de parcurs: spălate de ape, cu noroi şi şanţuri. Am mers foarte bine în zilele 2 şi 3 de concurs, când am obţinut un avans de aproape o oră, pe care apoi am încercat să-l conservăm până pe final. În afară de faptul că am distrus patru anvelope, nu am suferit daune majore. Am mai schimbat, în cele şapte zile de raliu, doar suportul de motor, plăcuţele de frână şi capetele de bară din faţă. Nu ne-am confruntat cu un moment cu adevărat foarte greu”, ne-a declarat, astăzi, Florin Guran. El a ţinut să recunoască meritele navigatorului său, Constantin Zaharia, „care a făcut cursa în câmpie”.

1.800 de km în probele speciale

Ediţia din acest an a rally-raidului, a şaptea, s-a desfăşurat pe o distanţă de aproximativ 2.800 de km, dintre care 1.800 de km au constat în probe speciale, traseul începând în zona oraşului Satu Mare şi finalizându-se lângă Mangalia. Timp de şapte zile, piloţii şi maşinile au fost puşi la grea încercare, competiţia traversând atât munţii Carpaţi, cât şi Câmpia de Vest, Bărăganul şi stepele Dobrogei.  Transcarpatic Rally 2009 este un raliu tot-teren, cu participare internaţională şi a fost organizat de AS Clubul „Trans Carpatic” Braşov, cu sprijinul administraţiilor publice locale şi a mai multor companii. Concursul s-a desfăşurat conform regulamentelor FIA, FIM,UEM şi FRM, fiind deschis vehiculelor 4x4, 4x2, motocicletelor, quad-urilor şi atv-urilor înscrise în circulaţie.
Probele speciale de viteză ale „Transcarpatic Rally” 2009 au alternat cu cele de navigaţie, iar bivuacurile au fost organizate în oraşe, în aşa fel încât să existe condiţii de service şi cazare.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite