Braşov: Furnizorul de gaz, un pericol pentru clienţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Braşov: Braşovenii sunt nemultumiţi de clauzele incoerente din noul contract de gaz
Braşov: Braşovenii sunt nemultumiţi de clauzele incoerente din noul contract de gaz

Peste 20 de braşoveni au depus sesizări la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC), pentru a se plânge de noul contract cu GDF Suez Energy România SA.

Unele dintre cele mai importante sesizări sunt legate de presiunea minimă de livrare a gazului. Braşovenii se plâng că, în contract, această presiune este de 15 milibari, în condiţiile în care centralele de apartament au trecută în documentaţia tehnică o valoarea nominală a presiunii de 20 de milibari.

Dacă centrala e de 20 de milibari, ar trebui să avem în reţea tot atât. Există riscul ca maşinile de gătit sau centrala să nu mai funcţioneze la parametrii normali, ceea ce duce în mod clar la prejudicierea sănătăţii consumatorilor şi la punerea în pericol a securităţii imobilelor", a explicat Pavel Ormindean, director interimar la CJPC Braşov.

În plus, braşovenii reclamă şi că plătesc acum facturi în unităţi de energie, cu toate că citirea se face în metri cubi, fără a fi menţionată în contract formula de echivalare în unitatea de energie.

Facturi mari la telefon

În noul contract este trecut şi un program de consum stabilit de către GDF. Dacă nu sunt mulţumiţi, consumatori pot recurge la autocitire, care este transmisă prin telefon cu tarif normal în Romtelecom.

Consumatorii se plâng de faptul că nu există o confirmare a faptului că cifrele transmise de ei sunt luate în seamă, pentru că le răspunde un robot.

În răspunsul GDF Suez se recunoaşte că există un risc în ceea ce priveşte presiunea, iar cât priveşte banii daţi pe telefon, furnizorul declară că autocitirea prin telefon este doar pentru cine vrea", a mai spus Pavel Ormindean.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite