Braşov: CAMPANIE/ Braşovul subteran, o promisiune dată uitării

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Construcţia pasajului de la Modarom costă 15 milioane de lei
Construcţia pasajului de la Modarom costă 15 milioane de lei

„Adevărul de Seară" lansează o campanie prin care trece în revistă diferitele promisiuni făcute de către autorităţi în ultimii ani, unele dintre ele de-a dreptul fantasmagorice, şi care nu s-au mai concretizat.

La începutul lui 2008, edilii anunţau cu mare pompă că în maximum un an de zile reţeaua de pasaje subterane din oraş se va dezvolta şi vor fi construite trei noi astfel de pietonale. Ideea fusese vehiculată încă din anul 2006 şi cu toate că acum doi ani lucrurile păreau că se mişcă, cel puţin din punct de vedere birocratic, proiectul a fost dat uitării anul acesta. Reprezentanţii municipalităţii spun că impedimentul l-a constituit lipsa banilor, mai ales că 2009 a fost un an de criză. În conformitate cu o hotărâre a Consiliului Local, din februarie 2008, care aproba indicatorii tehnico-economici pentru aceste investiţii, valoarea lucrărilor se ridica la peste 74 de milioane de lei. „În 2009, ne-am concentrat pe realizarea celui de-al doilea tronson al ocolitoarei, astfel că nu am mai avut sumele necesare pentru a demara alte lucrări de amploare", a susţinut Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.  

Modarom, Poienelor, Gării subterane

Primul dintre pasaje urma să fie realizat în zona „Modarom", pentru a fluidiza circulaţia pe Bulevardul Eroilor. Trecerile de pietoni de pe această arteră urmau să dispară. Costurile necesare execuţiei erau de aproximativ 15 milioane de lei, iar autorităţile promiteau că termenul de construcţie era de un an de zile. Cel de-al doilea pasaj subteran pietonal urma să fie construit în zona Gării, respectiv la intersecţia bulevardelor Gării cu Victoriei şi costa 22.704.499,45 de lei. Cel de-al treilea pasaj trebuia să fluidizeze circulaţia la intrarea în oraş dinspre Capitală şi urma să fie executat în apropierea sensului giratoriu de la Poienelor. Lucrările erau mult mai costisitoare şi termenul de execuţie era de 24 de luni. De asemenea, şi costurile erau mult mai piperate şi depăşeau suma de 36 de milioane de lei.

Noi promisiuni

Sorin Toarcea le dă însă, noi speranţe braşovenilor şi spune că edilii vor încerca anul acesta să acceseze fonduri structurale şi lucrările să demareze anul acesta. „Studiul de fezabilitate a fost efectuat, iar Direcţia Tehnică va propune un proiect de buget pentru finanţarea acestor pasaje. Nu este sigur dacă vom putea accesa fonduri în acest sens", a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite