Bijuteriile pe patru roţi şi-au etalat eleganţa şi frumuseţea, la Peleş FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul concurs de eleganţă automobilistică din România s-a desfăşurat,astăzi, în curtea Castelului Peleş, iar la competiţie au luat parte colecţionari din toată ţara.

Peste 50 de maşini de o vechime considerabilă şi-au dat întâlnire la poalele Castelului Peleş. Bătrânele doamne au defilat pe domeniul regal, într-o atmosferă de poveste. Bijuteriile pe patru roţi au făcut deliciul turiştilor veniţi la Peleş şi au stârnit admiraţia membrilor profesionişti ai juriului. Maşinile cu o vârstă apreciabilă şi-au etalat frumuseţea şi eleganţa, dar şi capacităţile tehnice, parcurgând mai multe etape de concurs.

image

Veterana competiţiei

Cea mai veche maşină prezentă la competiţie a fost un Ford asamblat în 1926. Pe timpuri, automobilul nu fusese înzestrat de proprietar cu oglinzi retrovizoare sau cu un sistem de semnalizare, pentru că aceste dotări tehnice nu erau necesare în traficul de odinioară. Ca să poată circula, colecţionarul gălăţean care deţine minunata piesă de epocă, a adăugat maşinii câteva „calităţi moderne". În rest, automobilul are caroseria şi piesele originale şi se află într-o stare impecabilă. Cu un motor de 2500 de cm cubi şi 20 de cai putere, bijuteria pe patru roţi atrage toate privirile şi la venerabila vârstă de 85 de ani.

„Fiind unul dintre primele modele de maşini, toate comenzile sunt inversate. Acceleraţia şi avansul sunt manuale şi sunt acţionate prin cele două manete de lângă volan. Are trei pedale cu funcţia de marşalier, frână şi schimbător de viteze. Pedala care joacă rol de schimbător are trei trepte. Este puţin ciudat, pentru un şofer obişnuit să conducă o maşină din zilele noastre, să se surce la volanul acestei maşini şi oricui îi trebuie cel puţin câteva zile de acomodare", a explicat Gabriel Odagiu, proprietarul venerabilului automobil. Colecţionarul deţine maşina de cinci ani şi a cumpărat-o cu 8000 de euro de la un bătrân de 90 de ani, care îşi petrecuse jumătate din viaţă la volanul bătrânei doamne.

VEZI AICI IMAGINI DE LA COMPETIŢIE

Tocmai din cauza senectuţii, Ford-ul este destul de costisitor când vine vorba de întreţinere. „Pentru a râmâne în stare de funcţionare, o astfel de maşină necesită o investiţie anuală de câteva mii de euro, mai ales că piesele nu mai pot fi procurate decât din Statele Unite ale Americii", a mai adăugat proprietarul. În tinereţe, veterana competiţiei de la Sinaia a parcurs distanţe remarcabile, cum este şi drumul dintre Suedia şi Paris.

image

Cei mai mulţi proprietari ai maşinilor de epocă şi-au ales ţinute adecvate timpurilor trecute reînviate de expoziţia automobilistică. „Ne-am îmbrăcat aşa cum era moda în anii 1930-1940. Conduc o Skoda 1100 fabricată în 1939, aşa că trebuie să respectăm vechimea şi atmosfera acelor vremuri. Maşina are tapiţeria integral refăcută, însă păstrează şi vechile piese care o fac să se remarce în peisaj", a explicat cu mândrie Răzvan Bădulescu din Bucureşti.

image

Din competiţie nu a lipsit bătrâna reprezentantă a meleagurilor autohtone. Un împătimit al vechilor Dacii a prezentat un model fabricat în 1969, aflat în stare impecabilă. „Am şapte Dacii de acest fel, însă aceasta este de departe preferata mea, este a 90-a maşină ieşită de pe poarta fabricii. Este un partener de nădejde pe drumurile româneşti. Este o maşină cu suflet", a spus Dănuţ Crainiciuc, din Suceava. Caroseria neatinsă de timp şi piesele originale ale Daciei i-au atras pe curioşi şi pe nostalgici. „Cred că aceasta este una dintre puţinile Dacii care la o asemenea vârstă nu are bordul crăpat. Este un simbol al şoselelor româneşti. Nu are cum să nu te facă să o admiri sau să nu vrei să mai fii măcar o dată la volanul ei", a declarat amuzat Arpad Pattontyus, unul dintre spectatori.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite