Ana Maria Stinghe îşi promovează ţara cu pasiune
0
Ana-Maria Stinghe este tânăra care coordonează proiectul „Discover Romania", lansat de o editură din Braşov, în urmă cu patru ani.
Ana-Maria Stinghe a avut dintotdeauna înclinaţii artistice. După absolvirea liceului, a dorit să devină studentă la Design, în Bucureşti. Ca să-şi continue studiile, tânăra a avut curajul să ceară o sponsorizare unei edituri din Braşov.
Aşa a ajuns să-şi schimbe planurile, să fie angajata firmei şi să aleagă o facultate din oraşul natal. La editura la care lucra, s-a născut în 2006 proiectul „Discover Romania", iar Ana-Maria Stinghe a devenit coordonatoarea lui.
Câţiva tineri ambiţioşi au reuşit să ne promoveze ţara, aşa cum programele guvernamentale, care au beneficiat de fonduri serioase, nu au reuşit. Braşovenii au „întruchipat" Romania în broşuri, albume şi pliante care descriu în amănunt obiective necunoscute de către cei mai mulţi turişti.
„Suntem numai cinci persoane care ne-am ocupat de acest proiect, însă am avut şi foarte mulţi colaboratori. Sunt oameni din toată ţara care ne-au ajutat şi fără ajutorul cărora nu am fi reuşit mare lucru.
Cei care au fost receptivi la demersul nostru, au ţinut permanent legătura cu noi şi ne-au trimis tot felul de materiale, extrem de valoroase", a spus Ana-Maria Stinghe.
Imaginile menite să descrie locurile de vis din ţară au devenit probă de foc pentru tinerii implicaţi în proiect. „Pentru că avem nevoie de fotografii mai deosebite ne-am cumpărat şi o motoparapantă şi am făcut poze din zbor", a mărturisit coordonatoarea proiectului.
„România", de pe cărţile de joc
Proiectul „Discover Romania" a crescut în decursul anilor. Suporturile informaţionale s-au diversificat şi s-au îmbogăţit. Datele acumulate au fost sortate pe categorii şi prezentate turiştilor în forme cât mai atrăgătoare şi uşor de accesat.
„Am pornit cu broşuri şi am continuat cu albume monografice. Apoi ne-am gândit că turiştii sunt mai puţin interesaţi de o carte care şi cântăreşte foarte mult şi am apelat la diverse alte obiecte pentru a promova România.
Este vorba despre ilustrate, calendare, DVD-uri, dar şi cărţi de joc, suporturi de pahare sau cărţi poştale", a explicat artista.
Coordonatoarea proiectului mărturiseşte că munca cea mai grea este colectarea informaţiei.
„Am plecat de multe ori prin ţară cu mâncare de acasă şi am stat cu cortul sau la pensiuni de o stea. Ne-am distrat de minune şi am aflat foarte multe lucruri despre locurile în care am fost.
Toţi cei care fac parte din echipă sunt pasionaţi de munte, de zbor şi, în primul rând, de călătorii. Când te angajezi la un astfel de proiect, pasiunea este totul", a declarat Ana-Maria Stinghe.
Impactul proiectului asupra turiştilor nu poate fi cuantificat cu exactitate. Reacţiile străinilor par însă să fie cele mai puternice. „Reacţia străinilor care au luat contact cu materialele noastre a fost: «Foarte frumoasă ţară! Dar unde o ascundeţi?»", a spus coordonatoarea proiectului.
Profil
Născută. 18 august 1980, Braşov
Studii. Liceul de Artă, Colegiul de Bibliologie-Muziologie, Universitatea Transilvania
Ce-i place
„Îmi place vara şi îmi place căldura. Îmi place enorm de mult să călătoresc, să fotografiez şi să văd filme. Călătoriile sunt foarte importante pentru mine pentru că este singura modalitate de a întâlni oameni şi lucruri noi. Am bătut toată ţara şi am trăit tot felul de experienţe plăcute. Nu în ultimul rând, îmi place să gătesc, dar şi să mănânc".
Ce nu-i place
„Urăsc frigul şi prostia, cu toate formele ei. Detest mitocănia şi îngâmfarea. Mă feresc cât pot de cei care se afişează drept bădărani şi sunt suficiente cazuri de acest fel. Cred că aceste defecte pot fi contracarate prin proiectele care promovează lucrurile valoroase, cum este şi «Discover Romania». Este vorba despre partea bună din fiecare dintre noi".
Întrebări şi răspunsuri
Cum au primit românii din diaspora proiectul „Discover România"?
Nu au fost deloc receptivi. Noi avem foarte mulţi colaboratori şi am dorit să dialogăm şi cu români plecaţi din ţară. Nu pot să-mi dau seama care este motivul pentru care au fost atât de reticenţi. Cei mai mulţi dintre ei cred că vor să uite de unde au plecat. Încercând să uite lucrurile urâte pe care le-au trăit în România, ajung să nege tot ce e legat de ţara lor. Cred că e mare păcat că se întâmplă acest lucru, pentru că românii plecaţi în străinătate ar putea fi cei mai importanţi promotori ai acestei ţări.
Cum va venit ideea de a promova România prin diferite obiecte?
Ideea în sine nu este una originală. În străinătate există tot felul de suveniruri care sunt inscripţionate cu imagini din diferitele zone ale ţării respective. Sunt obiectele care atrag în mod special atenţia şi care fac cea mai bună vânzare. Noi am împrumutat ideea şi am personalizat-o. Ne-am ferit însă de lucrurile care sunt o înfăţişare a kitsch-ului şi încercăm să perfecţionăm permanent materialele promoţionale.
Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos
