Braşov: 7,5 milioane lei, pentru refacerea căii feroviare Braşov - Podu Olt

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Braşov: 7,5 milioane lei, pentru refacerea căii feroviare Braşov - Podu Olt
Braşov: 7,5 milioane lei, pentru refacerea căii feroviare Braşov - Podu Olt

Bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) ar putea fi suplimentat cu 7,5 milioane lei, bani destinaţi pentru reparaţii curente la infrastructura feroviară publică de pe linia 205 Braşov-Podu Olt, ca urmare a înlăturării efectelor ploilor produse în luna iulie 2009.

Fondurile prevăzute se utilizează pentru servicii de expertiză, proiectare şi executarea lucrărilor necesare redeschiderii circulaţiei trenurilor în zona podului km.99+396, de pe linia 205 Braşov-Podu Olt, afectată de calamităţile naturale produse în luna iulie 2009.

"Ploile torenţiale de mare intensitate şi inundaţiile produse în prima decadă a lunii iulie 2009 în zona centrală a ţării au afectat grav infrastructura feroviară. Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” - SA a acţionat în perioada imediat următoare producerii calamităţilor naturale, cu personal propriu, pentru readucerea în stare de funcţionare a infrastructurii feroviare, dar în prezent circulaţia este în continuare închisă în zona podului de la km.99+396 de pe linia 205 Braşov-Podu Olt între staţiile Arpaş-Porumbacu, deoarece s-a produs înclinarea pilei nr.I dinspre Braşov cu aproximativ 10 grade spre amonte, ceea ce a condus la deplasarea tablierelor adiacente pilei afectate cu scoaterea lor de pe aparatele de reazem. Distrugerile infrastructurii feroviare au fost majore, iar lucrările de refacere nu pot fi realizate în regie proprie", se arată în proiectul de hotărâre de Guvern, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Redeschiderea circulaţiei trenurilor pe această rută presupune două etape

Prima etapă reprezintă suplimentarea bugetului MTI cu 7,5 milioane lei, fără TVA, pentru achiziţionarea la pachet a serviciului de proiectare şi execuţie a lucrărilor de punere în siguranţă a tablierelor şi redeschiderea circulaţiei trenurilor cu restricţie de viteză. Achiziţia se va face prin negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, conform art.252 lit.c din OUG nr.34/2006.

Cea de-a doua etapă se referă la asigurarea sursei de finanţare pentru refacerea pilei I şi punerea în siguranţă a podului prin realizarea lucrărilor de apărare şi protecţie necesare în amonte şi aval de pod, estimată la 8,3 milioane lei, fără TVA, suma urmând a fi cuprinsă în BVC-ul pe anul 2010 Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A..

"După asigurarea sursei pentru etapa a II-a se vor aplica procedurile legale de achiziţie a lucrărilor proiectate pentru soluţia definitivă. În acest sens este necesar adoptarea proiectului Hotărârii Guvernului privind suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului, pentru înlăturarea efectelor calamităţilor naturale", potrivit proiectul de hotărâre de Guvern.

Braşov



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite