Alba –neagra cu autostrada Comarnic-Braşov

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Berceanu
Berceanu

Promisiunile şi termenele de construire a tronsonului de autostrada Comarnic - Braşov se schimbă în funcţie de momentul politic sau de dispoziţia celor care fac declaraţii  asupra acestui subiect.

După ce în urmcă cu aproximativ zece zile, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, anunţa că se va relua lictiaţia, fapt ce amână finalizarea lucrărilor cu doi ani, acum acesta declară că va avea în ianuarie o ultimă discuţie cu consorţiul Vinci - Aktor privind contractul de construire a tronsonului Comarnic - Braşov al Autostrăzii Transilvania, pentru a vedea dacă acest consorţiu va realiza în cele din urmă lucrarea.

'La începutul lui ianuarie, voi avea o discuţie finală cu consorţiul francezo-elen, pentru a vedea dacă aceştia continuă sau nu acest proiect cu noi, în caz contrar urmând să organizăm o nouă procedură, pe acelaşi dialog competitiv, astfel încât, undeva în aprilie, să avem un nou consorţiu care să realizeze această lucrare', a spus ministrul Transporturilor.

Discuţiile între reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi cei ai consorţiului Vinci - Aktor cu privire la încheierea contractului pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov sunt în impas, iar eşecul negocierilor ar putea duce la amânarea cu cel puţin doi ani a începerii lucrărilor.

Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, dacă discuţiile cu reprezentanţii Vinci vor eşua, va fi organizată o nouă procedură de dialog competitiv pentru selectarea altui consorţiu, astfel încât peste circa doi ani vor putea începe efectiv lucrările, faţă de vara anului viitor când urmau să înceapă lucrările potrivit calendarului iniţial.

Surse din interiorul Comisiei de negociere a Ministerului au precizat că Vinci - Aktor încearcă să modifice oferta cu care a câştigat competiţia cu celelalte consorţii interesate pe ultima sută de metri înaintea încheierii acordului.

Modificările vizează modul în care se va face plata contractului, iar consorţiul francezo-elen are probleme cu finanţarea proiectului din cauza crizei financiare.

De asemenea, la sfârşitul încheierii financiare a proiectului, consorţiul francez ar vrea ca statul român să cumpere proiectul autostrăzii, la un cost estimat la circa 60 milioane de euro.

Consorţiul Vinci - Aktor ar trebui să proiecteze, finanţeze şi să construiască Autostrada Comarnic - Braşov, urmând ca pe o perioadă de 30 de ani să administreze cei 55 kilometri ai tronsonului, în schimbul unei taxe pe care utilizatorii o vor plăti începând din al cincilea an al concesiunii.

Începând din al cincilea an al concesiunii, pe o perioadă de 26 de ani, statul român va realiza plăţi de disponibilitate către concesionar în valoare de 180 milioane lei pe an.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite