Preşedintele interimar al Consiliului Judeţean Brăila premiat de Uniunea Scriitorilor pentru un volum de critică literară

0
Viorel Mortu, alias Viorel Coman    FOTO Obiectiv - Vocea Brailei

Preşedintele interimar al Consiliului Judeţean Brăila, Viorel Mortu, de formaţie profesor de limba română, a fost premiat, în calitate de scriitor, de Uniunea Scriitorilor din România, pentru volumul său „Provincia Magna”, semnat cu pseudonimul Viorel Coman.

Premierea s-a făcut în cadrul festivităţii organizate anual de Filiala de Sud-Est a USR, găzduită de această dată de Casa „Cuza Vodă” a Muzeului de Istorie „Paul Paltanea” din Galaţi. Au fost acordate trei premii, pentru creaţii literare ale anului 2014.

Premiul pentru Poezie a fost obţinut de poetul gălăţean Virgil Nistru Ţigănuş, cel pentru Excelenţă, de eseistul gălăţean Viorel Ştefănescu cu lucrarea "Omnia", iar premiul pentru Critică Literară a fost câştigat de brăileanul Viorel Coman, pentru cartea "Provincia Magna", apărută la Editura Istros Brăila, ce urmează să fie tipărită şi într-o ediţie extinsă, la Tipo Moldova din Iaşi.

"Mă onorează titlul primit. Anul viitor voi publica o ediţie mărită a acestei cărţi. Deja, în decembrie, mi-am luat concediu de odihnă pentru a pune la punct cele 200 de pagini noi, care vor fi adăugate volumului. Pentru ediţia a doua voi propune un titlu mai personalizat: «Provincia Magna sau spiritul Brăilei», volumul I. Vreau să fie o carte care îmbină toate eseurile mele despre spiritualitatea locului. Ediţia a doua mi-a fost cerută de o editura Tipo Moldova din Iaşi şi ea va fi pe piaţă probabil în primăvară", a declarat scriitorul Viorel Coman, citat de cotidianul „Obiectiv – Vocea Brăilei”.

Cititi si

Brăila