Comuna ruptă în două de un zid de beton. Conceput să prevină accidentele auto, barajul este coşmarul localnicilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Parapeţii de beton montaţi de-a lungul unui drum naţional care traversează localitatea Vărsătura de lângă municipiul Brăila continuă să provoace iritare maximă nu doar în rândul localnicilor ci şi a mai multor agenţi economici din zonă care se plâng că, din cauza separatoarelor de sens, sunt obligaţi să ocolească circa 3 kilometri cu maşinile de mare tonaj din dotare pentru a putea intra în curtea propriilor întreprinderi.

Separatoarele de sens au fost puse, în luna octombrie a anului trecut, de-a lungul Drumului Naţional 21, rupând practic în două satul Vărsătura. În ciuda protestelor vehemente ale localnicilor, Compania de Drumuri Naţionale a lăsat pe poziţie zidul de beton, lungindu-l câţiva kilometri, până în apropiere de satul Albina.

Mai multe firme s-au unit deja pentru a da în judecată Ministerul Transporturilor dar şi Compania de Drumuri Naţionale, instituţii pe care le acuză că au pus zidul de beton pe mijlocul drumului fără a face mai întâi un sens giratoriu, aşa cum ar fi fost normal.

În altă ordine de idei, după montarea separatoarelor de sens al cărui scop este, teoretic, să prevină accidentele rutiere, s-au înregistrat peste 10 accidente, fără victime, tocmai pentru că nu există un sens giratoriu în principala intersecţie din zonă, iar pătrunderea pe drumul secundar care leagă satul Vărsătura de comuna Chiscani este foarte riscantă, din cauza vizibilităţii afectate de existenţa parapeţilor de beton.

Maşini de mare tonaj obligate să ocolească kilometri întregi

Unul dintre operatorii economici afectaţi de  apariţia separatoarelor de sens de pe DN 21 este SC „Set Car” SA Brăila, firmă specializată pe neutralizarea deşeurilor toxice, a cărei cifră de afaceri o face să fie unul dintre contributorii locali importanţi la bugetul local şi naţional. Aceasta deţine un punct de lucru amplasat chiar la ieşirea din zona cunoscută brăilenilor drept Platforma energetică de la Km 10, pe partea stângă pe sensul spre Viziru.

Parapeţii de beton au fost montaţi inclusiv în faţa porţii de acces în unitate şi se continuă apoi cu marcaj rutier de linie continuă spre localitatea învecinată, Albina. Operatorul economic le asigură celor circa 100 de salariaţi care muncesc pe platformă transportul cu autobuzul la şi de la punctul de lucru menţionat anterior, iar odată cu apariţia separatoarelor drumul s-a lungit brusc cu câţiva kilometri.

image

Separatoarele de sens au fost montate în luna octombrie a anului 2016  FOTO Florentin Coman

Mai precis, şoferul autobuzului care îi aduce dimineaţa şi apoi revine să-i preia la finalul programului este obligat să meargă până la ieşirea din comuna Albina, aflată la circa 3 kilometri distanţă, în parcarea unui hotel, pentru a putea întoarce şi să revină până la poarta întreprinderii unde coboară muncitorii. Dar nici zona aleasă pentru a întoarce nu este tocmai în regulă pentru o astfel de manevră. În primul rând, drumul are marcaj cu linie continuă, ceea ce înseamnă că, teoretic, nu ai voie să schimbi acolo sensul de mers.

Nemulţumirile firmelor blocate

„Noi am cumpărat această proprietate în urmă cu câţiva ani. La început, în dreptul porţii de acces, linia continuă era întrepruptă astfel încât maşinile să poată face virajul şi să poată intra în curte. Ulterior, cei de la drumuri au venit şi au trasat linie continuă, aşa că a trebuit să încălcăm marcajul pentru că nu exista altă soluţie practică. Acum ne-am trezit cu aceste limitatoare de sens care ne încurcă extrem de mult circulaţia. În activitatea societăţii noastre efectuăm transporturi speciale zilnice cu maşini autorizate de mare tonaj pentru deşeuri şi substanţe periculoase care nu au voie să staţioneze în trafic şi nu pot întoarce pentru a intra în baza noastră de producţie prin zona Albina întrucât ar genera blocaj în trafic, risc de accidente şi explozie, zona de la ieşirea din satul Albina nefiind amenajată pentru această manevră de întoarcere a maşinilor de mare tonaj. Avem pe platformă unitate proprie de pompieri, dar dacă, Doamne fereşte, se întâmplă vreun accident? Cum o să ajungă la noi unităţile de intervenţie rapidă? Se duc până dincolo de Albina ca să poată întoarce, sau cum? În toate exerciţiile şi simulările pe care le-am făcut până acum cu cei de la ISU accesul dinspre oraş se făcea chiar în faţa porţii. Acum, dintr-o dată, au venit cu separatoarele de sens şi au dat complet lucrurile peste cap. Ca să nu mai spunem că prin amplasarea separatoarelor s-a realizat o îngustare a benzilor de circulaţie şi aşa insuficiente”, spune Sandu Bălan, directorul comercial al SC „Set Car” SA Brăila.

“Set Car” dar şi alţi operatorii economici din zonă, afectaţi de montarea separatoarelor, cum ar fi „Chimagri” - distribuitor de substanţe chimice specifice agriculturii, precum şi de seminţe certificate şi îngrăşăminte, „Tracon” - important actor pe piaţa construcţiilor şi producătorul de profile termopan „Emirai” sunt hotărâţi să îşi găsească dreptatea în instanţă, într-un proces intentat Companiei de Drumuri Naţionale.

Citiţi şi

Brăila



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite