Cel mai lung pod din ţară şi al treilea din Europa va fi construit la Brăila. Va avea o lungime totală de 1.975 de metri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aşa va arăta podul de la Brăila Foto: Studiu de fezabilitate
Aşa va arăta podul de la Brăila Foto: Studiu de fezabilitate

Firma italiană Fincantieri se va ocupa de construcţia punţii de oţel a podului suspendat peste Dunăre. Vor fi asamblate 79 de blocuri ale punţii de oţel, care cântăresc în total 20.000 de tone.

Lucrările la podul suspendat peste Dunăre, care va fi construit la opt kilometri de Brăila, vor începe în iunie 2019. Firma italiană Fincantieri, prin subsidiara Fincantieri Infrastructure, se va ocupa de realizarea podului, iar lucrările sunt preconizate să dureze 24 de luni.

Podul va avea o lungime de 1.975 de metri şi o deschidere principală de 1.120 de metri, iar când va fi finalizat, va fi cel mai lung din România şi al treilea din Europa după lungimea segmentului central.

Podul va avea = două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite şi două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri.

Lăţimea totală a podului va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lătime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zona mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având de câte 2,8 m  lăţime fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătura între tablier şi cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate în teren, în afara digurilor de apărare. Gabaritul pe verticală al podului va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere  a încredinţat contractul asocierii formate din Astaldi S.p.A. si IHI Infrastructure Systems CO.LTD, căreia Fincantieri Infrastructure îi va furniza puntea de oţel, formată din 79 de blocuri, ce cântăresc în total 20.000 de tone.

Valoarea contractului se ridică la 70 de milioane de euro şi este cofinanţat de Uniunea Europeană. 200 de oameni vor lucra la asamblarea blocurilor din oţel, care vor produse la Valeggio sul Mincio (Verona), recent achiziţionat de Fincantieri Infrastructure.

"Pentru noi este o realizare de o importanţă strategică pentru că ne consolidează prezenţa pe o piaţă foarte specializată, cu potenţial mare. Graţie acestui contract, Fincantieri Infrastructure va fi prima companie italiană ce va lua parte la construirea unui pod suspendat de asemenea dimensiuni. Va fi o referinţă de prestigiu cu care puţini se pot lăuda”, a declarat Giuseppe Bono, CEO Fincantieri.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite