Rolul decisiv al mass-media în alegerea modelelor de viaţă, dezbătut în Cluburile pentru Democraţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine de la discuţii
Imagine de la discuţii

Cluburile pentru Democraţie, înfiinţate de Asociaţia Pro Democraţia Club Brăila, au avut o nouă rundă de dezbateri, cu tema „Mass-media are un rol decisiv în alegerea modelelor de viaţă".

Înfiinţarea celor 6 Cluburi pentru Democraţie în Brăila, face parte dintr-un proiect pilot implementat de Asociaţia Pro Democraţia în 32 de licee din România în perioada ianuarie - noiembrie 2011 cu susţinerea financiară a Fundaţiei Konrad Adenauer - Romania. Cele trei Cluburi pentru Democraţie ce au trecut de etapa de dezbateri a legii privind necesitatea eutanasierii câinilor fără stăpân, s-au confruntat în dezbateri pe tema rolului mass-mediei în alegerea modelelor de viaţă, vineri, 25 noiembrie, începând cu orele 14:00, în sala de conferinţe din noua clădire a Inspectoratului Şcolar al Judeţului Brăila de pe strada Petru Maior.
Reprezentanţii Cluburilor pentru Democraţie de la Liceul Teoretic „Mihail Sebastian" - Dana Nicolae, Laura Mihaiu, Paula Picuş si Ana Maria Constantin - coordonaţi de dna. Raluca Ionescu - Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau" - Mihaela Furnica, Costea Diana, Danuţ Mămăligeanu şi Cristian Tomoianu - coordonaţi de dna. Cornelia Miler - şi Colegiul Naţional "Ana Aslan" - Ştefan Alexandru Bărbuş, Raluca Ştefania Iordache, Elisa Coman şi Diana-Alina Cîrlan - coordonaţi de dnul. Ene Cristian - au venit cu argumente în favoarea sau în defavoarea temei dezbătute. Arbitraţi de dnul. Viorel Grosu din partea Asociaţiei Pro Democraţia Club Brăila si dnul. Ionuţ Negruţ din partea ANMRF „Louis Pasteur", echipele de tineri au susţinut câte două meciuri, punctajele obţinute fiind cumulate.
Tinerii au prezentat rolul şi funcţiile mass-mediei în societatea contemporană. Înainte de apariţia comunicării de masă, şcoala, biserica, familia deţineau poziţii cheie în domeniul transmiterii stocului de cunoaştere al unei comunităţi, al informării publice, al modelării unor atitudini şi comportamente. Dacă la început media a funcţionat "alături" de instituţiile respective în ceea ce priveşte transmiterea stocului cultural şi de cunoaştere al unei comunităţi, astăzi balanţa a fost înclinată în sens invers, astfel încât, aceste instituţii funcţionează "alături de media". Mass-media a preluat multe din funcţiile pe care, până nu de mult, le îndeplineau şcoala, biserica, familia. Dar, prin canalele sale, MEDIA poate fi o „armă cu două tăişuri". Ca factor de progres, influenţa sa se reflectă în ridicarea calităţii şi standardelor culturale şi sociale ale vieţii. Ca mijloc de dominare şi manipulare, nu face decât să unilateralizeze sau să diminueze răspunsul publicului la marile provocări ale realităţii de zi cu zi.
Concurenţii au subliniat faptul că „aportul educativ al mass-media se realizează prin transmiterea neîntreruptă a unui volum mare de informaţii, impunerea de valori, atitudini, modele comportamentale, având, astfel, un rol deosebit în constituirea codului socio-cultural al individului", dar „în absenţa unei educaţii media ca sursă de autoeducare, fără o interpretare „obiectivă" a perceperii critice a media, aceste tehnologii nu vor face parte din potenţialul vieţii".
Toţi tinerii s-au mobilizat în susţinerea afirmaţiilor proprii, dar confruntare finală va avea loc între echipa de la Liceul Teoretic „Mihail Sebastian" care va trebui să susţină, din postura guvernului, că „Lupta împotriva corupţiei o bătălie permanentă" în timp ce echipa Colegiului Naţional „Ana Aslan" va trebui să combată veridicitatea acestei afirmaţii din postura opoziţiei, urmând ca reprezentanţii celei de-a treia echipe, respectiv ai Colegiului Tehnic „Edmond Nicolau", să-și susțină favoriții din public, întrucât au obținut un punctaj care nu le-a permis accederea în finala concursului.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite