Portret: Marian Ciprian Carp este unul dintre puţinii profesori care au rămas în Învăţământ din pasiune /Află de aici traseul său profesional

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Crede că meseria de profesor trebuie să îşi redobândească statutul de odinioară, iar acest lucru se poate realiza cu implicare, dăruire, şi, nu în ultimul rând, învăţare continuă.

A lucrat ca profesor la Şcoala din Perişoru, la Şcoala „Mihail Kogălniceanu", la Liceul „Cerna". Din 2009 este profesor titular de Limba şi Literatura Română la Grupul Şcolar „Grigore Moisil". În 2008 a început să lucreze la Casa Corpului Didactic Brăila ca profesor formator pentru profesori de Limba Franceză unde ţine împreună cu inspectorul de specialitate un curs de Didactica predării Limbii Franceze.

Portret: Aurel Furtună, veteranul bibliotecarilor brăileni, a conceput o antologie a umorului autohton

"Avem nevoie de profesori care prin inovaţie să susţină creativitatea. Cadrele didactice trebuie să fie orientate spre calitate şi spre pregătirea elevilor pentru a fi performanţi în societate. Există, din păcate, puţini oameni care lucrează în sistem din plăcere, care şi-au ales meseria asta pentru că a fost visul lor de când se ştiu şi care sunt mulţumiţi de ceea ce fac. Am avut profesori pe care îi port şi astăzi în suflet. Şi eu, ca şi ei, am visat să fiu dascăl", explică Marian Carp.

Profesorul a fost pentru trei ani şi prezentator al unor emisiuni culturale la un post TV local.

Potret: Mihai Tofan-generalul şcolit la academia armatei germane

Specializare la Cannes

Marian Carp a participat în perioada 26 iulie - 7 august la cursul „Apprendre l'autre: interculturalite" de formare continuă finanţat de UE, prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, din Franţa, la College International de Cannes.

Orele au alternat cu activităţile culturale organizate de Colegiu pentru o mai bună cunoaştere a culturii şi civilizaţiei franceze, a istoriei oraşului prin vizitarea punctelor de interes din localitatea Cagnes Sur Mer (Muzeul Renoir, Castelul Grimaldi, Muzeul Măslinului).

„Am descoperit un număr considerabil de metode active aplicabile în clasă, precum şi în integrarea subiectelor cu tematică europeană în cadrul oricărei unităţi de învăţare. De o importanţă majoră este faptul că am avut prilejul să descopăr tehnici de activizare a orelor de limbă franceză nu doar prin intermediul utilizării tehnologiei moderne", explică profesorul.

Liliana Uşurelu a debutat în Divizia A de baschet la doar 16 ani

Experienţa din Franţa l-a făcut pe brăilean să realizeze că formarea profesională continuă reprezintă elementul esenţial pentru asigurarea competenţelor cheie, cunoştinţelor şi abilităţilor necesare formării şi dezvoltării unui stoc de capital uman educat şi competitiv pe piaţa europeană.

"Cu cât vom fi mai conştienţi de nevoia formării continue şi, mai ales, de a ieşi din tiparele zilnice, cu atât vom avea mai multe şanse de a deveni o şcoală europeană în esenţa sa şi nu doar de dragul unei diplome", a conchis profesorul.

Întrebări şi răspunsuri

În ce a constat cursul din Franţa?

„Activitatea s-a desfăşurat într-o ambianţă interactivă, prin dialog profesor - cursant, expuneri, discuţii individuale, ateliere de lucru, seminarii, prezentări video pe tematica interculturală, exploatarea articolelor din presa franceza pentru a se înţelege cum influenţează mediul jurnalistic politicile generale, naţionale şi atitudinea faţă de imigranţi".

Concluzia?

„În sistemul educaţional românesc este imperios necesară înlocuirea metodelor tradiţionale de activitate, descriptive, teoretizante şi lipsite de aplicabilitate practică, neatractive, şi, mai ales, care nu pun elevul la muncă".

Ce-i place

„Îmi place să petrec cât mai mult timp alături de familie şi prieteni. Nu în ultimul rând îmi place meseria mea. Arta de a fi pedagog îmbină cunoştinţele personale cu cele ale elevului, pentru că lecţia nu implică numai predat, ci şi dăruire, plăcere, talent".

Ce nu-i place

„Nu îmi place cinismul dublat de egoism, superficialitate şi ipocrizie. Acestea sunt cele patru lucruri care nu îmi plac deloc şi sunt foarte des întâlnite, tarele clasice româneşti. Mă deranjează izolarea la care au ajuns oamenii, unii faţă de ceilalţi. Nu îmi place că am devenit nişte maşini şi doar câţiva au puterea să recunoască acest lucru".

Portret: Iuliana Florinela Neagu: O femeie de succes, specialist în strategii, proiecte şi programe internaţionale

Profil

Născut. 12 octombrie 1978, Brăila

Studii. Universitatea „Ştefan cel Mare" Suceava, Facultatea de Litere, Specializarea Franceză - Română, Master în discurs specializat, terminologii şi traducere la Universitatea „Dunărea de Jos" Galaţi, Facultatea de Litere şi Teologie

Profesie. Profesor de Limba Română şi Limba Franceză

Familie. Căsătorit, un copil

Alexandru Sculschi este profesorul de la Protecţia Copilului Brăila/Vezi aici traseul său profesional

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite