Incredibil: Gropile ucigaşe sunt reclamate degeaba/Află de aici care sunt soluțiile autorităților

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După fiecare accident produs din cauza găurilor din asfalt, Poliţia anunţă administraţia, însă aceasta nu face cârpeli. Plombarea gropilor „la bucată" este mai scumpă decât asfaltarea unui tronson mare de drum, iar Primăria nu are voie să se abată de la sumele fixe alocate pentru acest capitol.

Logica este simplă: fie că vine maşina încărcată cu 50 de kilograme de bitum, fie că vine cu o tonă, cheltuielile sunt aceleaşi. Muncitorii sunt plătiţi „la zonă" şi pe zi, fără a se contabiliza dacă au plombat o groapă sau zece în acea zi.

Autorităţile recunosc, ce-i drept cu jumătate de gură, că nu fac decât să aştepte ca un drum să fie presărat cu gropi şi mai apoi să propună reabilitarea străzii.

„Societatea care execută lucrările este selectată pe baza unei licitaţii publice o dată pe an. Lucrările de reparaţii ale drumurilor se fac pe o zonă întreagă pentru că dacă ar fi făcute pe bucăţi mici, ar costa enorm", ne-a declarat primarul Aurel Simionescu.

Morţi, pe capete

Şi toate acestea în condiţiile în care, anual, pe drumurile din oraş se produc zeci de accidente rutiere ce au drept cauză chiar starea proastă a şoselelor.

Un astfel de accident a avut loc pe 2 august, în Surdila Greci. Maşina care a dat într-o groapă a ricoşat într-un copac, iar doi oameni, soţ şi soţie, de 37, respectiv 35 de ani, au murit. Un accident similar a avut loc în urmă cu două săptămâni din cauza denivelărilor de pe şoseaua din municipiu.

„Până când nu va fi şi la noi ca în Europa, unde imediat ce apare o gaură în asfalt vine maşina care o repară, o să tot plătim dări, taxe, impozite, rovignete, dar de despăgubit, pentru că rupem maşinile în drumurile pe care ei nu le întreţin, nu ne despăgubeşte nimeni", ne-a declarat Ionuţ Radu, şofer de taxi, care abia şi-a scos maşina din service după ce a inlocuit amortizoarele.

Poliţiştii spun că rolul lor e să anunţe Primăria sau Consiliul Judeţean.

image

„Noi, în timpul patrulărilor, sesizăm apariţia gropilor care pun în pericol siguranţa circulaţiei şi le aducem imediat la cunoştinţa administratorului drumului. Mai departe este responsabilitatea acestuia să ia măsurile care se impun", ne-a declarat comisar Bogdan Zotoi, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere.

image

În oraş, multe probleme sunt generate de canalizările al căror capac a rămas mult sub nivelul carosabilului. Compania de Utilităţi Publice Dunărea are misiunea de-a le astupa, însă o face tot „la program". Ar mai fi o soluţie. Aceea pe care a adoptat-o un brăilean de pe strada Cloşca: a marcat groapa cu vopsea fosforescentă.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite