Locul în care cutremurul vine din cinci în cinci minute. Vezi aici cum trăiesc oamenii pe care pământul îi zguduie când trece tramvaiul! Galerie foto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sute de brăileni vor să se constituie într-o asociaţie şi să obţină scoaterea definitivă a tramvaiului de pe Dorobanţilor. Primii care şi-au exprimat această poziţie sunt cei care abia au scăpat de "seismele" provocate de trecerea greoaielor mijloace de transport, care locuiesc acolo unde se fac lucrări de reabilitare.

De fapt, locuitorii de pe bulevardul Dorobanţilor, zona cuprinsă între Calea Galaţi şi strada Apollo, adică exact acolo unde se lucrează din plin în aceste zile la reabilitarea străzii, spun că deşi au în faţa caselor un adevărat şantier în lucru, susţin că şi-au găsit, în sfârşit, liniştea.

image

"Ani de zile mi-a trepidat casa la fiecare trecere a tramvaiului. De când au început lucrările pur şi simplu m-am liniştit. Chiar dacă trec utilaje care lucrează în zona noastră, trepidaţiile aproape că nici nu se mai simt. În rest, e cutremur din cinci în cinci minute", ne-a declarat Elena Ichim, care locuieşte pe Dorobanţilor între străzile Apollo şi Carpaţi.

image

Riveranii, împotriva tramvaielor

image


Mai multe persoane s-au constituit deja într-un grup de iniţiativă şi au bătut pe la porţile oamenilor pentru a le cere părerea şi după caz semnăturile, referitor la înlocuirea tramvaielor cu autobuze pe strada care va fi reabilitată.

image


"Au fost şi la mine şi le-am spus că le susţin iniţiativa. De când s-a băgat tramvaiul pe Dorobanţilor, deşi locuiesc într-o casă veche, solidă, cu fundaţie , anual trebuie să fac reparaţii pentru că din cauza vibraţiilor apar crăpături în pereţi. Sincer, dacă vine un cutremur, acum nici nu sar să mă salvez pentru că ori cutremur, ori tramvai, la noi casa la fel vibrează", ne-a declarat Dumitru Sfetcu, de 74 de ani, locuitor în zona dintre străzile 1 decembrie 1918 şi G-ral Ieremia Grigorescu.


Şoferii, mai ales cei de taxi, şi-au exprimat în unanimitate părerea că ar fi de preferat înlocuirea cu autobuze care sunt mult mai flexibile în exploatare nedepinzând numai de calea de rulare metalică.

image
image

"Un exemplu în acest caz l-a dat Constanţa. În toamnă au scos toate tramvaiele şi le-au înlocuit cu autobuze", ne-a declarat Ion Georgescu, şofer de taxi încă din 1993.
Lucrările de reabilitare sunt pe trei paliere, vor fi complet refăcute canalizarea şi alimentarea cu apă potabilă, sistemul de linii pentru tramvaie şi calea de rulare pentru autoturisme.

image

Noile şine de tramvai vor fi montate pe sisteme de beton cu amortizoare de cauciuc care vor atenua considerabil vibraţiile transmise. Reabilitarea Dorobanţilor costă 30 de milioane de euro şi este făcută cu firma gălăţeană Tancrad.

image
Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite