Brăila: Protecţia Consumatorului a amendat serviciile on-line

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În primele zile ale acestei luni Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Brăila a verificat respectarea drepturilor consumatorilor la comercializarea on-line a produselor şi serviciilor la cinci operatori economici. Pentru abaterile constate au fost acordate trei amenzi a căror valoare totală se ridică la 12.000 de lei.

Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au descoperit că unele produse aveau termenul de valabilitate depăşit. Unele unităţi nu prezentau informaţiile complete privind preţurile şi nici nu menţionau moneda în care trebuie efectuată plata, iar altele nu aveau informaţii complete asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor comercializate.

Inspectorii au descoperit şi lipsa traducerii în limba română a caracteristicilor esenţiale ale produselor, iar în cazul produselor aflate la ofertă nu se menţiona perioada promoţiei sau faptul că aceasta se desfăşoară în limita stocului disponibil.

O altă neregulă a vizat lipsa informării consumatorului asupra posibilităţii de denunţare a contractului în termen de 10 zile de la primirea produsului sau în termen de 10 zile de la încheierea contractului de prestări servicii.

„În perioada 1 - 5 februarie, CJPC Brăila a desfăşurat o acţiune de control privind respectarea drepturilor consumatorilor la comercializarea on-line a produselor şi serviciilor. Au fost aplicate trei amenzi în valoare de 12.000 de lei", a precizat Gabriela Iorga, director coordonator adjunct al CJPC.

Recomandări pentru cumpărăturile on-line

Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor atrag atenţia celor care vor să realizeze cumpărături on-line să fie atenţi când oferă detaliile cardului de credit sau debit pe internet. Trebuie să verificaţi dacă preluarea datelor se face prin protocol securizat şi să refuzaţi tranzacţia dacă vi se cere codul PIN. Poate să se ceară doar codul CVV format din trei sau patru cifre, inscripţionat pe card.

De asemenea este preferabil să faceţi cumpărăturile de la companii cunoscute sau de la cele cu care aţi mai avut contacte anterioare sau despre care aţi auzit că nu sunt probleme şi evitaţi operatorii economici care nu afişează datele de contact complete sau nu au preţurile afişate.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite