Brăila: Dan Văsii, biker-ul care a mers pe Transfăgărăşan şi Transalpin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este pasionat de motociclete încă din copilărie. Când s-a deschis reprezentanţa Honda a făcut tot ce a putut pentru a se angaja ca vânzător. Consideră că aşa este aproape de marea sa dragoste, motocicleta.

Mersul pe două roţi este viaţa sa. La 14 ani a făcut rost de un motor de Mini-Mobra cu care şi-a echipat singur bicicleta, un „Pegas". A fost prima motocicletă din viaţa sa. A învăţat „motocicleta" aşa cum se cuvine, de la mic la mare şi de la uşor la greu. De la primul motor, a trecut la o Mobra adevărată şi ceva mai târziu la un Hoinar. Era o motoretă românească de 50 cmc, făcută în stil Enduro. Puţini îşi mai amintesc de ea dar pentru generaţia anilor 60-70, reprezenta adevărata libertate de mişcare.

„Mi-aduc aminte că am strâns destul de greu banii pentru acea motoretă. Costa cam 12.000 de lei ceea ce pentru anii 89-90 nu era deloc puţin. Odată cumpărată însă am început să ies oricând se ivea prilejul, în lungi plimbări cu prietenii. Savuram libertatea de mişcare, cu vântul luat în faţă la viteza de 60 km pe ora cât ducea un Hoinar. Bineînţeles că în timp i-am făcut modificări la motor, la carburaţie şi atingeam chiar suta la ora. Dar destul de greu", îşi aminteşte Dan.

Motoare tari de peste Prut

După anul 1989, au început să intre pe piaţă motociclete pe filera fostei Uniuni Sovietice. Aşa, Dan a ajuns la prima sa motocicletă adevărată, un CZ de 125 cmc.

„De la aceasta am trecut repede la o motocicletă de excepţie, tot un CZ, însă de 175 cmc, o bijuterie care a participat la mai multe competiţii. L-am cumpărat în 1993 cu suma de 100.000 lei. Erau echivalentul a patru- cinci salarii bune. Era o motocicletă carenată cu frâne pe faţă, pe disc, era o noutate în Brăila", şi-a depănat amintirile Dan Văsii.

„Love to ride, ride to love"

Deviza bike-rilor l-a prins şi pe Dan, chiar dacă nu consideră că trebuie să facă din asta un mod de viaţă, aşa cum se întâmplă în statele cu tradiţii ceva mai vechi în domeniul motociclismului. Dar, la ora actuală, are o motocicletă din categoria Enduro de 650 cmc, destul de puternică şi rezistentă, cu care a făcut trasee inaccesibile altor categorii de mijloace de deplasare.

„Am făcut Transfăgărăşanul şi, credeţi-mă, senzaţiile sunt cu totul altele decât cele trăite în autoturism. Am făcut şi Transalpinul un drum prea puţin cunoscut chiar şi riderilor. Este vorba de un drum care străbate munţii de la Târgu Jiu la Sebeş, urmând vechea VIA ROMANA. Pe alocuri se mai văd urmele lăsate de carele romane, arcele podurilor construite de aceştia", ne-a declarat Dan.

Din anul 2005 este cel care vinde motocicletele Honda brăilenilor şi o face cu dragoste, pentru că spune el, „un autoturism este clar doar pentru deplasare". Aşa că oferă sfatul competent oricărui doritor. „O motocicletă este pentru pasiune. Cu motocicleta vezi şi eşti văzut", şi-a mărturisit crezul Dan Văsii.

Întrebări şi răspunsuri

Care este cea mai mare viteză cu care ai rulat pe două roţi?

D.V.: "În timpul unor teste am avut posibilitatea să pilotez o Honda de 180 de cai putere. Motocicleta poate depăşi viteza de 300 km pe oră. Eu am forjat-o în condiţii de siguranţă doar până la 200 km pe oră. A fost, zic eu, suficient. La urma urmei siguranţa primează".

Ce îl atrage la un motor de motocicletă pe inginerul mecanic?

D.V.: "Faptul că spre deosebire de autoturisme, motoarele de motocicletă sunt mult mai compacte. Şi paradoxal, deşi se renunţă la unele accesorii indispensabile motoarelor de autoturisme, au o rezistenţă de invidiat. Nu uitaţi că mai circulă încă motociclete care au făcut al doilea război mondial".

Ce-i place

În afară de motociclete, îi plac autoturismele. Cele Off -Road, desigur. Este pasionat de decoraţiunile interioare şi de arhitectură. Îi plac gadget-urile mecanice. Dar cel mai mult îi place să plece vara pe motocicletă, pe drumuri lungi.

Ce nu-i place

Nu-i plac oamenii needucaţi, parveniţii care confundă civilizaţia cu exacerbarea mârlănismului. Nu-i place lucrul făcut de mântuială sau început şi lăsat neterminat. Dar cel mai mult detestă mediul economic în care trăim şi pe care refuză să-l înţeleagă.

Profil

Născut: 14 februarie 1972, Brăila

Studii: Facultatea Inginerie Brăila

Ocupaţie: Biker 100%

Familie: Celibatar

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite