Avertisment: Înşelăciuni pe bandă rulantă la Brăila!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Atenţie la ţepe!
Atenţie la ţepe!

După ce, în urma cu puţin timp, un brăilean a reclamat faptul că a fost înşelat de falşi reprezentanţi ai unor instituţii care i-au pretins anumite sume de bani pentru a intra în posesia unor premii fictive, alte două cazuri de înşelătorie au intrat în atenţia poliţiştilor.

Într-una dintre situaţii este vorba despre o persoană care a dorit să cumpere de pe internet un telefon mobil folosit. Zis şi făcut: a găsit un site de profil, a căutat aparatul dorit şi a luat legătura cu proprietarul. Acesta i-a cerut să achite o sumă de bani, contravaloarea telefonului (600 de lei) şi încă 42 de euro, sub forma codurilor de reîncărcare, reprezentând aşa- numitele taxe de transport. Persoana în cauză a dat curs solicitărilor presupusului vânzător, a trimis banii ceruţi şi nu s-a ales cu nimic, în afară de o plângere la Poliţie, pe care a făcut-o ca urmare a celor întâmplate.

Naivitate şi ignoranţă
Ideea de a achiziţiona chilipiruri şi de a încheia anumite tranzacţii percepute ca avantajoase este frecvent întâlnită, mai ales în rândul celor care dispun de condiţii de viaţă mai modeste. Doar că uneori modestă rămâne şi maturitatea acestor persoane în ceea ce priveşte anumite decizii. Comerţul pe internet cunoaşte un adevărat „boom". Acolo găseşti absolut orice, oricând, mai ieftin sau mai scump, mai modern sau mai vechi etc. Dar acolo, dacă nu eşti atent şi bine informat, întâlneşti şi infractori. Fără îndoială, internetul înseamnă deschidere către lume, înseamnă progres tehnologic, însemnă facilitarea comunicării între oameni, însă, în egală măsură, are şi o mulţime de capcane.
Orice tranzacţie trebuie atent verificată chiar dacă este efectuată în lumea reală şi cu atât mai mult dacă este realizată pe internet. Este extrem de uşor să fim duşi în eroare, în special în lumea virtual, cu privire la orice informaţie. Internetul este umbra după care în care se pot ascunde multe persoane rău intenţionate şi fiecare dintre noi trebuie să fie foarte conştienţi de faptul că oricine poate posta pe internet orice informaţie care nu este obligatoriu să fie reală.
Este foarte important ca achiziţiile prin internet să se realizeze cel puţin după un minimum de verificări şi cu foarte multă prudenţă. Există foarte mulţi oameni de bună credinţă şi care ştiu că a fi civilizat şi corect este o condiţie nu doar în viaţa reală, aici unde poţi vedea, simţi, atinge, ci şi în lumea virtuală, unde verificarea unor date trebuie efectuată cu mare atenţie.
Atunci când efectuăm cumpărături de pe internet este foarte important să stabilim câtă încredere putem acorda vânzătorului, fie că este persoana fizică sau juridică, să ne asigurăm că produsele pe care le vom primi sunt cele pe care le dorim şi, în general, este bine de ştiut că plata produselor se realizează ramburs, adică la primirea bunurilor.

În cea de-a doua situaţie, doi pensionari au fost determinaţi să trimită coduri de reîncărcare, în valoare totală de 100 de euro, sub pretextul că o rudă de-a lor a fost implicată într-un accident rutier. Ulterior, au constatat că au fost duşi în eroare şi au depus sesizare la Poliţie.

Lipsa de informare
Apelurile telefonice în care o voce disperată ( care în nici un caz nu este a poliţistului sau a medicului de pe ambulanţă) anunţă că o rudă a avut un accident de orice fel, solicitând achitarea unor sume de bani din varii motive halucinante este un alt mod în care infractorii fac victime în rândul celor „mai slabi de inimă" sau, mai degrabă, mai puţin informaţi. Pe cine oare nu ar tulbura o astfel de veste? Ce om cu suflet nu ar sări în ajutorul cuiva aflat într-o situaţie critică, mai cu seamă dacă este şi rudă? Ştim cu toţii că sănătatea este nepreţuită, deci ce mai contează banii? Contează însă cui îi dăm şi pentru ce! Un accident de orice fel, mai ales unul rutier grav este de obicei anunţat de persoane abilitate să facă acest lucru. Chiar dacă ar putea exista alte surse care ar transmite informaţia, înainte ca acesta să ajungă în mod oficial, datele trebuie verificate imediat înainte de a întreprinde orice acţiune. În nici un caz nu dăm crezare unor poveşti lacrimogene, presărate şi cu ceva elemente din viaţa reală, ci verificăm informaţia din cât mai multe surse posibile şi credibile. De asemenea, în nici un caz nu trimitem bani prin terţi despre care nu avem habar. Este adevărat că unele servicii medicale sunt furnizate contra cost, însă serviciile medicale de urgenţă nu, şi oricine ar trebui să ştie acest lucru.

Concluzii
Ignoranţa, lipsa de informare, naivitatea, neatenţia se plătesc scump. Pagubele sunt de ordin material, mai mult sau mai puţin consistente, dar şi de ordin emoţional. Sunt persoane care profită de structura mai sensibilă şi mai fragilă a altora, de încrederea excesivă, de bunăvoinţa şi bunăcredinţa celor educaţi în spiritul anumitor valori, iar o astfel de situaţie reuşeşte, pe lângă revolta faţă de astfel de comportamente, să lase gustul amar al dezamăgirii.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite