Anchetă:Mari interese pentru întârzierea proiectului podului peste Dunăre

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Armatorii bacurilor sunt primii interesaţi să se rămână doar la stadiul de proiect, altfel ar rămâne fără încasări uriaşe. Din aprilie, realizarea podului a fost declarată obiectiv de interes naţional, însă nu s-a mai avansat deloc şi totul stă la stadiul arhicunoscut, doar al vorbelor goale

De 16 ani, de când prefectul de atunci, Ilie Lascu, dădea pentru prima dată ca sigură începerea lucrărilor, povestea se repetă în fiecare an prelectoral. 

Din luna aprilie a acestui an podul a devenit obiectiv de interes naţional, prin Hotărâre de Guvern, dar nu s-a mai întâmplat nimic altceva.

Premierul Emil Boc anunţa în 27 aprilie 2011 că podul rutier între Brăila şi Tulcea este o prioritate guvernamentală, urmând să fie realizat printr-un parteneriat public privat, cu participarea şi sprijinul Consiliilor Judeţene Brăila şi Tulcea

"În ceea ce priveşte Ministerul Dezvoltării Regionale, primul-ministru a menţionat că vor fi realizate în parteneriat public-privat următoarele proiecte: ... podul rutier peste Dunăre, între Brăila şi Tulcea, un proiect realizat, de asemenea, în parteneriat cu Ministerul Transporturilor şi cu participarea şi sprijinul Consiliilor Judeţene Tulcea şi Brăila", se spune într-un comunicat de pe site-ul Guvernului.

Proiectul, gestionat de Ministerul Dezvoltării, ar trebui ca la finalizare să scurteze distanţa dintre muncipiile Tulcea şi Brăila cu 210 km.

Subiectul podului fusese readus în discuţii şi în 2007, când s-a realizat şi un studiu de fezabilitate, însă proiectul a fost dat uitării deoarece s-a constatat că doar pe partea judeţului Tulcea ar fi fost nevoie de aproximativ 300 de exproprieri.

S-ar pierde bani grei la bac

Armatorii bacurilor sunt cei mai interesaţi ca proiectul să nu fie pus în practică sau măcar să se întârzie cât mai mult trecerea de la vorbe la fapte.

Miza financiară este uriaşă, armatorii bacurilor având zilnic încasări în jur de 200.000 de lei.

Bacurile care asigură legăturile între Brăila şi Smârdan încasează în medie pe fiecare trecere între 700 şi 1.500 de lei, în funcţie şi de mărimea navelor.

Veniturile însumate ale celor opt bacuri aparţinând Danubtrans şi Romnav sunt în jur de 15.000 de lei pe oră. În cele 16 ore de lucru pe zi, între orele 6.00 şi 22.00, plus trecerile de noapte aduc încasări pentru armatori în jur de 200.000 de lei!

Citeşte amănunte în ADS-Brăila. Ziarul se găseşte la toate chioşcurile de difuzare a presei din oraş, la preţul unic de 0,9 lei.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite