Zăpada şi antiderapantul au distrus străzile din oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În urma ninsorilor au apărut cratere şi între şinele de tramvai
În urma ninsorilor au apărut cratere şi între şinele de tramvai

Principalele artere ale municipiului sunt pline de gropi apărute după ninsori. Autorităţile locale nu au cum să împiedice apariţia gropilor după fiecare dezgheţ, însă speră ca o nouă hotărâre de Consiliu Local să limiteze efectele zăpezii asupra şoselelor.

Şoferii botoşăneni au scăpat de zăpadă şi polei pe străzile municipiuui, însă luptă acum cu imensele gropi din asfalt. „Era mai bine când era zăpadă bătătorită. Se mergea mai încet, însă nu dădeai cu maşina în craterele astea. Au apărut de vreo săptămână şi se înmulţesc pe zi ce trece“, a declarat Ioan Maxim, şofer de taxi.

Indiferent de strada tranzitată, este imposibil să nu intri cu maşina într-o groapă apărută în această iarnă. „Am discutat cu toţi cei răspunzători şi, începând de astăzi, am demarat operaţiunile de plombare la rece a porţiunilor de carosabil afectate. Mai întâi vom interveni pe Strada Primăverii şi Calea Naţională“, a declarat viceprimarul Florin Ghiorghiţă.

Soluţiile cu sare atacă asfaltul

La distrugerea părţii carosabile a concurat şi materialul folosit la deszăpezire. „Soluţiile saline atacă asfaltul. Acestea topesc zăpada, iar îngheţurile şi dezgheţurile repetate slăbesc structura asfaltului, care se macină. O soluţie ar fi clorura de calciu, însă în Botoşani aceasta nu este folosită“, a declarat Cristian Achiţei, inginer constructor.

Societatea care se ocupă de deszăpezirea străzilor nici nu dispune de echipamentele necesare folosirii clorurii de calciu. Investiţiile blocate anul trecut au împiedicat societatea de salubrizare să achiziţioneze aceste echipamente.

„Clorura de calciu este de aproximativ zece ori mai scumpă decât soluţiile saline. Aceasta acţionează până la temperaturi de minus 5 grade, în timp ce la noi au fost şi minus 20. Cea mai mare problemă o reprezintă zăpada pe care nu reuşim să o ridicăm din cauza maşinilor parcate“, a adăugat Florin Ghiorghiţă.

Nou regulament de deszăpezire

Pentru a se evita distrugerea carosabilului pe timp de iarnă, Primăria vrea să modifice regulamentul de deszăpezire. „Speram să finalizăm cât mai repede proiectul de hotărâre privind noul regulament de intervenţie în condiţii de ninsoare. Vrem ca, la maximum 24 de ore de la ninsoare, să începem să cărăm zăpada depusă pe şosea în afara localităţii. În acest scop vom anunţa cu o zi înainte în presa locală străzile pe care urmează să se intervină pentru ca cetăţenii să nu mai parcheze maşinile“, a precizat Florin Ghiorghiţă.

Dacă va fi aprobat de Consiliul Local, noul regulament de deszăpezire va fi aplicat abia din iarna următoare.

Gropi între şinele de tramvai
Faţă de anii precedenţi, zăpada din această iarnă a afectat şi calea de rulare a tramvaiului. Alcătuită din plăci de beton, aceasta este spartă pe porţiuni adânci de 20 de centimetri, iar pe unele tronsoane de drum autovehiculele nu au alta variantă decât linia de tramvai.

Botoşani

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite