Botoşani: Transportul în comun din Botoşani, salvat de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Societatea Eltrans a avut încasări mai mari cu 15% la bilete faţă de anul precedent

Creşterea se datorează faptului că mulţi botoşăneni au renunţat la alte mijloace de transport, precum maxi-taxi, care sunt mai scumpe.

Majorarea numărului de călători în acest an a reprezentat o bulă de oxigen pentru societatea de transport în comun, care are datorii de aproape 500.000 de lei. Astfel, botoşănenii care preferau să urce în maxi-taxi pentru a ajunge mai repede la destinaţie, se văd acum nevoiţi să renunţe la acest lucru.


Este mai civilizat să mergi cu tramvaiul. În primul rând nu este înghesuiala din maxi-taxi. Este mult mai ieftin decât să mergi cu taxi-ul. În plus, este cel mai ieftin mijloc de transport, iar noi nu prea avem bani de aruncat. Ori tramvaiul, ori pe jos“, a declarat Maria Cozma, pensionară.


Încasările, întrecute
mult de datorii


Pensionarii şi elevii pot circula gratuit pe traseele Eltrans, iar societatea de transport încasează subvenţiile de la bugetul local. „Având în vedere că ei au gratuitate, numărul abonamentelor a crescut. Luna trecută am avut 11.000 de abonamente, dintre care 7.000 erau pensionari şi aproximativ 4.000 erau elevi“, a declarat Victor Ivănescu, directorul Eltrans.


Societatea Eltrans a avut în primele zece luni ale anului încasări totale de 1,2 milioane de lei. „Comparativ cu anul trecut se observă o creştere a încasărilor cu 15%. La abonamente, situaţia este similară cu cea de anul trecut, în condiţiile în care mai multe societăţi din zona industrială s-au închis“, a declarat Victor Ivănescu, directorul societăţii.

Media zilnică a călătorilor care urcă în tramvaiele Eltrans în ultimele 10 luni a fost de 25.000 de persoane. Societatea Eltrans nu a reuşit însă să scape de datoriile de 500.000 de lei. Pentru acestea datorii, penalităţile lunare se ridică la aproape 20.000 de lei. 

Anul acesta am reuşit să facem doar intrarea în depou. Sperăm ca anul viitor să reuşim mai mult, poate chiar să cumpărăm şi nişte vagoane noi. Până nu scăpăm de datorii nu ne putem gândi la modernizări. Dacă am reuşi să obţinem o linie de credit, atunci am putea creşte mai repede“, a adăugat directorul societăţii.

Care sunt tarifele


 o călătorie - 1,5 lei;
 abonament lunar
 linie - 48 de lei;
 abonament lunar 2 linii - 60 de lei;
 abonament 2 săptămâni 1 linie - 24 de lei;
 abonament 2 săptămâni 2 linii - 33 de lei.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite