Tramvaiele, unite cu microbuze la Botoşani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dumitru Balan, patronul de la Microbuzul SRL, vrea să cumpere acţiunile firmei Eltrans. Ideea este agreată de către Primărie. Călătorii ar putea circula cu un singur bilet, pe orice traseu, atât cu tramvaiul cât şi cu microbuzul.

Societatea de transport în comun Eltrans SA ar putea să se unească în viitorul apropiat cu firma privată Microbuzul SRL, care deţine 70 de maxi-taxi-uri. De altfel, Dumitru Balan, patronul firmei Microbuzul a depus o adresă la Primărie, prin care şi-a manifestat intenţia de a cumpăra acţiunile de la Eltrans.
Municipalitatea analizează mai multe soluţii pentru a crea în oraş un transport public integrat. „Încă nu ştim cu exactitate ce vom face, însă este clar că trebuie să rezolvăm problema transportului în comun prin încheierea unui parteneriat public privat sau chiar prin privatizarea Eltrans. Noi dorim ca transportul public să fie integrat cu tramvaie şi maxi-taxi, iar călătorii să poată circula cu un singur bilet cu ambele mijloace de transport“, a declarat viceprimarul Cătălin Alexa.


Măsura ar putea fi utilă botoşănenilor care merg pe mai multe trasee pentru a ajunge la destinaţie. „Sunt trasee pe care circulă doar tramvaiele, iar pe altele doar microbuzele. Călătorii trebuie să schimbe mijlocul de transport şi să plătească un bilet separat pentru fiecare. Va trebui să comandăm un un studiu de oportunitate pentru a găsi cea mai eficientă soluţie“, a adăugat Alexa. 


Disponibilizări la eltrans după privatizare


Dumitru Balan, patronul de la Microbuzul SRL, consideră că este spre binele muncipalităţii să vândă cât mai repede acţiunile Eltrans pentru că anual societatea de transport în comun înregistrează pierderi de sute de mii de lei. El pretinde însă ca preţul acţiunilor să nu fie exagerat de mare. „În momentul de faţă nu se poate vorbi de parteneriat public privat pentru că această problemă nu este încă reglementată de lege. Eu vreau să cumpăr acţiunile de la Eltrans, dar să nu se aştepte că ofer prea mult pentru 17 tramvaie vechi.  Eu vreau să cumpăr o afacere, nu fier vechi“, a explicat Dumitru Balan, patronul de la Microbuzul SRL.


Acesta susţine că ar fi dispus să investească în tramvaie şi promite modernizări notabile. „Pot să mă angajez în baza unui contract că voi investi masiv pentru modernizarea transportului în comun. La Microbuzul am investiţii de 5 milioane de euro. Sunt dispus să investesc încă pe atât şi la Eltras. Voi instala GPS-uri şi pe tramvaie şi în fiecare staţie voi pune panouri electronice de unde călătorii să se informeze peste câte minute ajunge tramvaiul sau microbuzul, să vadă harta traseelor şi câte locuri libere mai sunt“, a mai spus Balan. Acesta cere, în schimb, ca Primăria să finalizeze bucla de la gară astfel încât în  weekend sau când sunt puţini călători tramvaiele să nu mai circule goale spre Zona Industrială.


În cazul unei privatizări, din cei 140 de angajaţi de la Eltrans jumătate vor fi concediaţi. În cazul în care Consiliul Local va aproba privatizarea, Microbuzul SRL ar deţine monopol pe transportul public din Botoşani.


Călătorii, încântaţi de ideea biletului unic

Botoşănenii care circulă cu mijloacele de transport în comun sunt încântaţi de ideea de a circula cu un singur bilet pe maxi-taxi şi pe tramvai. „Mi se pare normal ca atunci când porneşti din Tulbureni şi vrei să ajungi până în Zona Industrială să plăteşti un singur bilet. Acum eu dau 3 lei pentru un drum şi sunt nevoită să schimb la Piaţă microbuzul cu tramvaiul şi să cumpăr două bilete în loc de unul singur“, a spus Maria Stratulat, confecţioneră

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite