Tramvaiele, trase pe linie moartă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tramvaiele care circulă prin oraş sunt foarte greu şi scumpe de reparat
Tramvaiele care circulă prin oraş sunt foarte greu şi scumpe de reparat

Mijloacele de transport, deşi ecologice, sunt uzate, iar costurile de întreţinere a căii de rulare sunt foarte mari. Municipalitatea a anunţat că vrea să cumpere în următorii doi ani autobuze cu 24 de locuri care să înlocuiască tramvaiele.

Transportul în comun cu tramvaiul are zilele numărate. La 20 de ani de la punerea în funcţiunea a acestor mijloace de călătorie, municipalitatea se gândeşte să le schimbe. Înlocuirea tramvaielor este motivată de de municipalitate prin costurile foarte mari de întreţinere a mijloacelor de transport şi a căii de rulare din oraş.


„Costurile pentru tramvaiele din Botoşani sunt exagerat de mari. Pe lângă subvenţia care anul trecut a fost de două milioane şi jumătate de lei, în fiecare primăvară facem înlocuiri de 500.000 lei, plus reparaţiile pe lângă linia de tramvai. În condiţiile în care ajungem să înlocuim calea de rulare vom avea costuri de un milion de euro pe kilometru“
, a declarat viceprimarul Florin Ghiorghiţă.


Schimbarea se va face în următorii doi ani


Varianta cea mai potrivită pentru oraş, susţin edilii, ar fi autobuzele cu 22 de scaune. „Am analizat varianta înlocuirii tramvaielor cu alte mijloace de transport şi aici mă refer la autobuze de 22 de locuri. Aceasta ar fi cea mai avantajoasă opţiune pentru noi. Dacă nemţii ar fi avut de vânzare nişte tramvaie ar fi fost şi cea mai economică soluţie din tot studiul pe baza căruia se desfăşoară acum transportul în comun în Botoşani“, a adăugat Florin Ghiorghiţă. Oficialii societăţii Eltrans nu se opun ideii, însă spun că modificările ar fi chiar mai costisitoare decât cele de menţinere a actualelor mijloace de transport.


„Botoşaniul nu are încă o strategie de transport în comun. A fost făcut un studiu în urmă cu vreo cinci ani, în baza căruia s-a ales varianta de transport tramvai împreună cu maxi-taxi. Trebuie să ne gândim că pe lângă banii necesari achiziţionării de vehicule, mai trebuie şi bani pentru neutralizarea căii de rulare a tramvaiului“, a declarat Victor Ivănescu, directorul societăţii Eltrans.


Trecerea de la tramvai la autobuze ar trebui să aibă loc în următorii doi ani potrivit declaraţiilor edililor.


„Când a venit vorba de transport în comun, înainte de revoluţie, noi am avut de ales împreună cu Suceava între tramvaie şi troleibuze. S-a tras la sorţi şi noi ne-am pricopsit cu tramvaiele. Dacă acum se va renunţa la tramvaie şi se vor lua autobuze, ne vom alinia şi noi la Uniunea Europeană“, a declarat Mihai Feodorov, pensionar.

________________

Autobuzele au preţuri uriaşe
Pentru a înlocui tramvaiele ar trebui achiziţionate 20 de autobuze de transport în comun. Costul unui singur astfel de mijloc de transport poate ajunge până la 200.000 de euro, în cazul celor noi. Dintre acestea 12 vor asigura transportul, 4 vor efectua reviziile tehnice, iar 4 vor fi rezerva pentru cele aflate pe traseu. Numai achiziţia acestora ar sărăci bugetul local de 4 milioane de euro.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite