Şase vieţi pierdute pe „turnanta“ din Brăieşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Accidentul de ieri ridică la şase numărul celor care au murit în ultimii trei ani în curba periculoasă de pe DN29B. Toate dezastrele au avut aceleaşi ingrediente: viteza, ploaia şi un drum alunecos ca un pationoar.

Restricţiile de viteză, radarele aflate mereu la pândă şi copacii tăiaţi de pe marginea drumului n-au putut împiedica ieri moartea unui om, în curba periculoasă de la Brăieşti.

O femeie de 83 de ani şi-a pierdut viaţa, iar alte trei persoane au fost transportate în stare gravă la spital, după ce un BMW şi un Volkswagen Golf s-au ciocnit frontal. Poliţiştii spun că ambele maşini circulau cu viteză excesivă „Accidentul s-a produs în condiţii de ploaie, cu un carosabil umed, într-o curbă deosebit de pericoloasă semnalizată corespunzător. Din păcate, ambii şoferi nu au ţinut cont de aceste aspecte şi conduceau cu viteză excesivă. Maşina BMW a intrat în derapaj, iar cel de pe contrasens nu a mai reuşit să evite impactul“, a declarat comisarul-şef Dumitru Zmău, şeful Poliţiei Rutiere Botoşani.

Trei răniţi descarceraţi

În urma impactului, Maria Landea, de 83 de ani, aflată în BMW, a decedat pe loc, iar ceilalţi ocupanţi ai maşinilor au suferit leziuni grave. Pentru a fi scoşi dintre fiare, a fost nevoie de intervenţia echipelor de descarcerare.

Asfaltul, o mare problemă

„Patru persoane erau încarcerate, dintre care una decedată“, a declarat căpitanul Narcis Jachel, de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. La spital au ajuns în stare gravă Bordeanu Viorel (41 de ani), Iulian George Landea (30 de ani), Ion Ivan (45 de ani), toţi pasageri în BMW, şi Alexoaie Gabriel (35 de ani), şoferul Volkswagen-ului, care prezenta leziuni superficiale.

Zona este cunoscută şi pentru calitatea proastă a asfaltului. Acesta devine foarte alunecos după primele picături de ploaie.

„Drumul a fost reparat în 2002, dar la lucrare s-a folosit asfalt reciclat. Prin urmare, rigurozitatea şoselei este diminuată, iar cauciucurile au aderenţă scăzută. Atunci n-am avut finanţare să-l facem de o calitate mai bună şi nici acum n-avem bani să-l refacem“, a declarat Vasile Gherasie, şeful secţiei Drumuri Naţionale din Botoşani.

„Zona morţii“, păzită cu radarul
Până acum, autorităţile au plantat în zonă indicatoare rutiere, precum şi radare. „Avem echipaj radar permanent, dar nu putem să-i păzim pe toţi. Pe această zonă am avut numeroase accidente şi tot ce am putut să facem până acum a fost să solicităm drumarilor să taie toţi copacii de pe marginea drumului pe o distanţă de 150 de metri“, a precizat şeful Poliţiei Rutiere.

Botoşani



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite